Az elmúlt három évben gyorsan szaporodni kezdtek a reklámok mutatásáért cserébe olcsóbb csomagot kínáló, prémium videószolgáltatások. Az HBO Maxot követően többek közt a Netflix és a Disney+ is bevezettek ilyen lehetőséget, bár egyelőre nem mindegyik országban érhetőek el ezek az új csomagok, többek közt Magyarországon sem állnak rendelkezésre.
A streamingszolgáltatások régimódi közönsége számára nagy meglepetést okozott a reklámokkal támogatott havidíjas előfizetések sikere, hiszen látszólag akiknek telik ezekre a csomagokra, azok jó eséllyel a reklámmentes normál csomag árát is képesek volnának kifizetni.
Most az amerikai Antenna piackutató cég a legújabb felmérésben leleplezte a helyzet okát: egyszerűen nem ők jelentik ezeknek az ajánlatoknak a célközönségét, a reklámokért olcsóbb csomagok teljesen másokat szólítanak, méghozzá óriási sikerrel.
Az Antenna egyesült államokbeli piacot elemző kutatása szerint az elmúlt kilenc negyedévben a reklámokat mutató előfizetést is kínáló szolgáltatások új előfizetőinek 71 százaléka ezeket a hirdetéses csomagokat választotta, 65% teljesen új előfizető volt az adott szolgáltatásban, a reklámmentes csomagról a reklámokat mutatóra váltott ügyfelek aránya pedig csak 11%.
A videószolgáltatások 89 százalékban teljesen új előfizetőket szereztek vagy korábbi ügyfeleket szereztek vissza a reklámokért cserébe olcsóbb csomagjaikkal.
További érdekesség, hogy az Antenna adatai szerint nincs érdemi különbség a reklámokat mutató és a reklámmentes csomagok előfizetőinek hűsége között.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!