Világszerte megkezdődtek a diákok nyári szünetei, ami a számítógépgyártók számára azt jelenti, hogy lassan el kell indítaniuk a vissza az iskolapadba típusú értékesítési kampányaikat. A karácsony után ez a második legfontosabb időszak számukra, hiszen a szülők java a következő két-három hónapban fog a következő tanévre szánt laptopot vásárolni a fiatalok számára, főleg ha szeptemberben már főiskolán vagy egyetemen folytatják. Az Apple számára ez az időszak extra kihívást jelent, hiszen a legolcsóbb laptopja 999 dollárnál kezdődik, míg egy iskolai célokra látszólag elfogadható, windowsos gépet fele ennyiért is kapni.
A vállalat most ténylegesen zseniális ötlettel állt elő a probléma megoldása érdekében, segíteni próbál a gyerekeknek, hogy meggyőzzék a szüleiket egy MacBook Air megvásárlásáról.
Ehhez készített számukra egy diavetítéses prezentációt, amelyet testre kell szabniuk. A webhelyéről letölthető állapotában 81 diás az előadás, de a véglegesre szerkesztett változata csak olyan 50 diából áll.
A „The Parent Presentation” diavetítés gerincét a humor adja, a nagy dumás győzködési és manipulációs technikák hiánytalan kollekciójának felvonultatása mellett relativizálja a termék árát. Még az az érv is megjelent a Mac mellett, hogy Karikó Katalin ilyenen dolgozva tett szert globális hírnévre.
Az elmúlt időszakban az Apple feltűnően alulteljesített a marketinges és az értékesítési tevékenységei során, azonban a mostani prezentáció alapján talán akad még valaki a cégnél, akire igaz a régi „Think Different” szlogenje. Bár az nem egészen biztos, hogy ez a gondolkodásmód a legetikusabb.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!