Az elmúlt évek legnagyobb játékipari mumusának a széles körben használt Unreal Engine 5 bizonyult, ez ugyan rendkívül fejlett, de a motort használt eddigi játékok kivétel nélkül nagyon rosszul futottak. A játékok számítógépes változatainál volt a legnyilvánvalóbb a gond, magas minimum gépigény mellett teljesítményre aránytalanul rosszul skálázódtak a különféle teljesítményű processzorokon és videókártyákon.
A The Witcher 4 technikai demózására használt Unreal Engine 5.6 szerencsére nagy előrelépést hozott ezen a téren, az előző 5.4-es változathoz képest a CPU-limites és a GPU-limites helyzetekben is szignifikánsan jobban futnak vele a játékok, cserébe mintha nőtt volna egy kicsit a memóriaigény.
A változást a fenti összehasonlító videó remekül illusztrálja, az első fejezetében GPU-limites, míg a második fejezetében CPU-limites állapot alatt tekinthető meg a motor két verziója közti különbség.
A mostani optimalizációk a motor mikroszaggatási problémáján is enyhítenek, így a remények szerint a The Witcher 4-hez vagy a következő Mass Effecthez hasonló játékok már arányaiban jobban futnak majd, mint az eddigi Unreal Engine 5 motoros termékek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!