Nagyot javult az Unreal Engine 5 teljesítménye

Vágólapra másolva!
A számítógépes és a konzolos játékosok számára is megváltás a hír.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt évek legnagyobb játékipari mumusának a széles körben használt Unreal Engine 5 bizonyult, ez ugyan rendkívül fejlett, de a motort használt eddigi játékok kivétel nélkül nagyon rosszul futottak. A játékok számítógépes változatainál volt a legnyilvánvalóbb a gond, magas minimum gépigény mellett teljesítményre aránytalanul rosszul skálázódtak a különféle teljesítményű processzorokon és videókártyákon.

stalker 2 heart of chornobyl videojáték
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylt is súlyosan érintik a motor problémái
Fotó: GSC Game World

A The Witcher 4 technikai demózására használt Unreal Engine 5.6 szerencsére nagy előrelépést hozott ezen a téren, az előző 5.4-es változathoz képest a CPU-limites és a GPU-limites helyzetekben is szignifikánsan jobban futnak vele a játékok, cserébe mintha nőtt volna egy kicsit a memóriaigény.

A változást a fenti összehasonlító videó remekül illusztrálja, az első fejezetében GPU-limites, míg a második fejezetében CPU-limites állapot alatt tekinthető meg a motor két verziója közti különbség.

A mostani optimalizációk a motor mikroszaggatási problémáján is enyhítenek, így a remények szerint a The Witcher 4-hez vagy a következő Mass Effecthez hasonló játékok már arányaiban jobban futnak majd, mint az eddigi Unreal Engine 5 motoros termékek.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!