A robotok és a játékgépek éve lehet 2006

Vágólapra másolva!
Jövőre egyre több robot kerül a háztartásokba, a hagyományos elektronikai cikkek közül pedig a nagy felbontású tévék és az otthoni játékgépek lesznek kelendőek.
Vágólapra másolva!

Az amerikai székhelyű Consumer Electronic Association (CEA) előrejelzése szerint 2006-ban folytatódik a robotok előretörése - adta hírül a BBC. Az Egyesült Államokban már most is robotporszívók takarítanak mintegy félmillió háztartásban, és egyre nagyobb lesz a kereslet az egyéb otthoni munkákat - például a mosást, padlósúrolást - tulajdonosaik helyett elvégző gépek iránt. Ezeket a robotokat hamarosan a hagyományos háztartási gépek mellett találjuk majd a boltok polcain, tömeges elterjedésüket viszont egyelőre magas áruk gátolja - állítja a cég.

Egyre többen vásárolnának nagy felbontású televízióadások rögzítésére alkalmas DVD-felvevőket is, a Sony és a Toshiba új formátumai (a Blu-ray és a HD-DVD) között kialakulóban lévő piaci háború viszont hátráltathatja a készülékek elterjedését. A síkképernyős plazma- és LCD-televíziók piaca viszont tovább növekszik majd, és a digitális kamerák, fényképezőgépek, zenelejátszók és szoftverek kínálatának köszönhetően egyre nő azoknak a fogyasztóknak a száma, akik nem csak vásárolják majd a filmeket és zenéket, hanem saját multimédiás anyagokat állítanak elő.

A játékkonzol kerülhet a főhelyre

A CEA szerint elképzelhető, hogy jövőre a játékkonzol lesz a legfontosabb otthoni szórakoztatóelektronikai eszköz, ami a főhelyre kerülhet a nappaliban, mivel egyes modellek képesek lesznek nagy felbontású mozifilmek lejátszására, és mind a számítógéppel, mind más digitális eszközökkel össze lehet kötni őket. Az idén év végén és 2006 folyamán megjelenő következő generációs játékgépeket, a Sony Playstaion 3-at, Microsoft Xbox 360-at és a Nintendo Revolutiont már most is nagy várokozás előzi meg.

A játékokat pedig nem is boltban vásárolhatják majd meg a felhasználók, hanem az internetről tölthetik majd le őket DSL-, kábel- vagy drót nélküli kapcsolaton keresztül. A Sony és a Nintendo már megkezdte saját Wi-Fi hálózatainak kiépítését, és a Microsoft is felkészült játékszoftvereinek interneten keresztül történő terjesztésére.