Tökéletesen valósághű virtuális tárgyaló

Vágólapra másolva!
Életnagyságú képet és csúszás nélküli, térhatású hangot biztosít a HP Halo névre keresztelt virtuális konferenciaterme, legalábbis azoknak, akik meg tudják fizetni atöbb mint félmillió dolláros vételárát.
Vágólapra másolva!

Négy nagyméretű plazmatévét, négy digitális kamerát és egy térhatású hifirendszert tartalmaz a Hewlett-Packard Halo nevű új videokonferencia-rendszere, amely életnagyságban jeleníti meg a virtuális tárgyalóasztal túlsó felén ülő partnereket. A minél gyorsabb, csúszásmentes kép- és hangátvitel érdekében a Halo nem az interneten, hanem a HP saját széles sávú hálózatán keresztül kommunikál.

A cég minden felhasználónál azonos bútorzatú és berendezésű tárgyalót alakít ki hozzá, hogy használat közben teljesen úgy tűnjön: a tárgyalópartnerek ugyanabban a szobában foglalnak helyet. A rendelkezésre álló képernyők közül három a megbeszélés résztvevőit mutatja, egy pedig a prezentációk kivetítőjeként szolgál.

A Halo nem csak tudásával, hanem árával is kiemelkedik a jelenleg használt videokonferencia-rendszerek közül: egy-egy tárgyaló felépítése 550 ezer dollárt (több mint 115 millió forintot) kóstál, és a rendszer használatához legalább kettőre van szükség. Emellett a HP havi 18 ezer dollárt (majdnem 3,8 millió forintot) számláz ki a rendszer üzemeltetéséért, igaz, ezt szakemberei teljes körűen ellátják, így a vevőnek csak használnia kell a rendszert.

A virtuális konferenciaterem megtervezéséhez a DreamWorks trükkstúdió adta az ötletet: a cég az amerikai légi közlekedést megbénító 2001. szeptember 11-i terrortámadások után kezdett egy jól használható videokonferencia-rendszer után nézelődni, de nem voltak elégedettek az akkori szolgáltatásokkal. A DreamWorks így a HP-t kérte meg egy újfajta rendszer megtervezésére, amiben maguk is részt vettek, és részesedést is kapnak az eladásokból.

Lehet, hogy nem sokáig lesznek egyedül

Forrás: [origo]

A virtuális tárgyaló két oldala

A HP bevallottan a nemzetközi színtéren tevékenykedő nagyvállalatoknak szánja a terméket, amely tudását tekintve kiemelkedik a konkurens rendszerek mezőnyéből. A Halo prototípusát 2003-ban üzemelte be a DreamWorks, amely jelenleg tíz ilyen tárgyalót működtet, viszont a borsos ár miatt eddig még csak az AMD és a Pepsi csatlakozott a felhasználók köréhez. A HP szerint azoknak a nagyvállalatoknak éri meg a jelentős beruházás, akik ennek révén jelentős megtakarítást érhetnek el mind időben, mind menedzsereik utaztatási költségeiben. A hasonló videokonferencia-rendszerek fejlesztésében egyébként több informatikai nagyvállalat, így az Intel, a Cisco és a Microsoft is lát fantáziát, és főleg a feltörekvő ázsiai piacot célozzák meg ezekkel.