Pressplay: ingyen kipróbálható a legújabb zeneletöltő hely

Vágólapra másolva!
Többszöri halasztás után megnyitotta kapuit a várva várt Pressplay, a Vivendi Universal és a Sony közös zeneletöltő helye. Az új szolgáltatást 14 napig ingyen kipróbálhatják az érdeklődők.
Vágólapra másolva!

A Pressplay havi díj ellenében letölthető és online hallgatható zenéket kínál. A szolgáltatást a Yahoo, az MSN Music és a Roxio révén is el lehet érni.

Az első 14, ingyenes nap után a díj a letöltött és CD-re írt zeneszámok mennyiségétől függően fog változni. Az alapcsomag 10 dollárba kerül, 300 online hallgatott zenét és 30 letöltést foglal magában. Az ezüst csomag 15 dollárért 500 streamet, 50 letöltést és 10 CD-re másolást tesz lehetővé. Aki az arany csomagot választja, annak húsz dollárért 750 stream, 75 letöltés és 15 CD-re másolás jár. A platinum csomag 25 dollárért 1000 streamet, 100 letöltést és 20 CD-re írást tartalmaz.

A Pressplay nem teszi lehetővé, hogy a letöltött dalokat MP3-lejátszó eszközre másoljuk. Viszont az adott naptári hónapban fel nem használt keretet át lehet vinni a következő hónapra.

A szolgáltatás technológiáját az MP3.com nyújtja, amelyet a Vivendi Universal ebben az évben vásárolt fel 350 millió dollárért. (Korábban a Universal Music Group pert nyert a MP3.com dalokat online tároló szolgáltatása, a MyMP3.com ellen, és 53,4 millió kártérítést kapott.)

A tesztváltozat kezelői felületeA Pressplay fő riválisa lehet a nemrég útjára indított MusicNetnek, amelyhez egyelőre a RealNetworks és az America Online tartalomszolgáltatásain keresztül lehet hozzáférni. A MusicNetet az AOL Time Warner, a Bertelsmann és az EMI hívta életre. Az EMI érdekes módon két kapura játszik: a Pressplay a tulajdonos Vivendi Universal és Sony mellett az EMI katalógusának egy részét is letöltésre fogja kínálni. Az új szolgáltatát ugyanakkor még nem tette közzé, hogy hány számot tesz hozzáférhetővé, és hogy ezek mennyire populáris felvételek lesznek.

A két új zeneletöltőhely tulajdonosai más üzleti koncepcióval álltak hozzá a netes zeneterjesztéshez. A Pressplay saját márknévként társul nagy tartalomszolgáltatókkal, míg a MusicNet csupán a háttérben dolgozó technológiát adja át partnereinek, amely így módon más portálok szolgáltatásainak részévé tehető. A Pressplay saját árlistával rendelkezik, míg a MusicNet a partnereire bízza az árak kialakítását.

A Pressplay indulása még az olyan nagy óriások számára is fontos, mint az MSN és a Yahoo, mivel mindkét portál szerint a zeneletöltés kulcsfontosságú lehet az újabb ügyfelek megnyerése szempontjából. És persze az sem mellékes, hogy a Pressplay minden náluk feliratkozott előfizető után jutalékot fog fizetni a protáloknak.

Korábban: