Hackerek borították fel a virtuális gazdaságot

Vágólapra másolva!
Hackerek egy csoportja az Everquest 2 című, kizárólag interneten játszható játékszoftverben használatos fizetőeszközből generált magának tetemes mennyiséget, így a virtuális platina árfolyama jelentősen esett.
Vágólapra másolva!

A játékot üzemeltető japán Sony Online Entertainment bejelentette, hogy az úgynevezett massively multiplayer online role-playing game (röviden MMORPG)-típusú játékszoftver egy hibáját kihasználva hackerek illegálisan nagy mennyiséget generáltak maguk számára az Everquest 2 (EQ2) virtuális világában használatos platinából. Bár a csalásra egy napon belül fény derült, az online játékkörnyezet fizetőeszközének árfolyama ez idő alatt 20 százalékkal csökkent - tudósít a ZDnet.

A csalással virtuális javakhoz jutott játékosok a generált platinát az Everquest szerepjátékban használatos fegyverekre, páncélokra és egyéb javakra kívánták becserélni a Sony hivatalos online aukciós oldalán, a Station Exchange-en. Az üzemeltetők nem sokkal a csalás véghezvitelét követően észlelték, hogy megnőtt a játék gazdaságában forgó virtuális pénz mennyisége, letiltották a csalók hozzáféréseit, s visszaállították a rendszert a hackerek akcióját megelőző állapotra, s a csalást lehetővé tevő hibát is orvosolták.

Mindez azért bír nagy jelentőséggel, mivel a múlt hónapban indított Station Exchange webhelyen a játékosok valódi dollárokért árusíthatják, csereberélhetik az Everquest II-ben használatos karaktereket, tárgyakat, így a virtuálisan összecsalt platinából a csalók valódi pénzre is szert tehettek volna.

A játékban való tárgyak rendes dollárért folyó kereskedelmét az EQ2 felhasználóinak egy része elutasította, mondván ennek segítségével a való életben gazdagabb játékosok a virtuális környezetben is előnyhöz jutnak, hiszen például megvásárolhatják a legdrágább fegyvert karaktereiknek. Ezen okból kifolyólag az Everquest II-t kiszolgáló szerverek egy részén szándékosan nem engedélyezik a neten vásárolt javak használatát, másokon pedig igen.