Google-motort kapott az [origo] keresője

Vágólapra másolva!
Magyarország legnépszerűbb portálja, az [origo] keresője, az OK.hu ezen túl a Google keresőmotorját használja. A kereső elérhető a portál bármely oldalán, valamint az önálló OK.hu domain-en is, és már a magyar Wikipédia is közvetlenül kereshető vele.
Vágólapra másolva!

Az [origo] portált kiadó T-Online Magyarország és a Google megállapodása alapján immár a Google keresőtechnológiáját használja május 10-től a legnépszerűbb magyar portál, az [origo] és annak keresője, az OK.hu. A Google-motor a szabadszavas keresésben és a képek keresésében segíti a portál látogatóit, ezzel a legjobb és legfrissebb találatokat kapják a magyar és a teljes nemzetközi webről.

A magyar webre szűkített keresés esetében - köszönhetően a Google technológiájának - nem csak a .hu domainek alatti, hanem a világ összes magyar nyelvű oldala között keresgélhetünk, legyenek azok a .com, .ro .sk vagy bármely más cím alatt. Újdonság az oldalon, hogy az OK.hu saját - kék mezőben látható - hirdetései mellett oldalt és alul a Google AdWords szponzorált találati eredményei is megjelennek felületén.

Az OK.hu a szabadszavas és a képkeresőn kívül egy sor egyéb szolgáltatással segíti a felhasználókat. A kereső képes olyan adatbázisokban is kutatni, amelyek nem a megszokott weboldalon érhetőek el, ezekbe a hagyományos webkeresők nem "látnak bele". Az OK.hu integrált saját szolgáltatásaiban egy kattintásra van a keresett válasz: közvetlenül kereshető a SZTAKI-szótár, a T-Online térkép, az [origo] webáruháza, apróhirdetései az [origo] teljes cikkarchívuma, linktára, a Szoftverbázis és a Videa is. Ezek mellett az alkotók integrálták az Országos Széchenyi Könyvtár teljes, sok százezres adatbázisára épülő könyvkeresőjét és a magyar nyelvű Wikipédia oldalain is közvetlen keresést valósítottak meg.

Kezdetben volt az AltaVizsla...

A jelenlegi webkereső elődje Altavizsla néven indult el 1998-ban. A szájt üzemeltetői - eredetileg a Matáv - mindig a legkorszerűbb webkereső-technológiát igyekeztek a magyar felhasználók számára elérhetővé tenni, ezért indulásakor a kereső az akkor piacvezető AltaVista technológiáját használta. 2001-ben váltott a cég a Northern Light szolgáltatására, majd 2004-ben a Fast Search, majd az azt felvásárló Overture, végül a mindkettejüket bekebelező Yahoo biztosította a keresőnek a találatokat, egészen a Google-motor mostani bevezetéséig. Az AltaVizsla is változott: később [vizsla24] lett belőle, míg végül elnyerte jelenlegi nevét és formáját.

A T-Mobile is Google-re vált

A [origo] keresőjének átállása mellett a T-Mobile web'n'walk mobilinternetes portáljának nyitólapján is változtatást eszközöltek, ezentúl itt is a Google segíti a látogatókat az információk felkutatásában. A keresővel a mobiltelefonok képernyőire optimalizált oldalak, hagyományos weboldalak és képek között lehet kutakodni.