Reklámok a YouTube videóin

Vágólapra másolva!
A Google tulajdonában lévő ismert videomegosztóra feltöltött felvételeken megjelentek az első reklámok. A YouTube egyelőre még csak teszteli a hirdetési lehetőségeket, melyek az első visszajelzések szerint nem zavaróak.
Vágólapra másolva!

A Google közlése szerint igyekeztek olyan típusú reklámokat kidolgozni, amelyek a lehető legkevésbé zavarják a felhasználókat a YouTube-ra feltöltött mozgóképes tartalmak megtekintésében.

A jelenleg tesztelt reklámok nem szakítják félbe a kiválasztott klip lejátszását, hanem a videók ablakának alján jelennek meg 15 másodperccel a lejátszás indítása után, és nagyjából 20 százalékát takarják ki annak. A videóba ágyazott reklámok legfeljebb 10 másodpercig maradnak a képernyőn, ha nem keltették fel a néző figyelmét. Amennyiben a felhasználó lekattintja a reklámot, az eredetileg kiválasztott videó lejátszása megáll, helyette pedig a reklám töltődik be. Ennek végét követően a klip nézését ugyanonnan lehet folytatni, ahol az abbamaradt.

Forrás: [origo]
Ilyen reklámok jelennek meg a videókban

Korábban a Google csupán hagyományos reklámcsíkokat értékesített a YouTube-on, azonban a társaság kutatásai szerint öt-tízszer annyi felhasználó kattint a videókban lévő hirdetésekre, mint az oldalon elhelyezettekre. Emellett az új típusú reklámok előnye, hogy nem csak a YouTube oldalára látogatók előtt jelennek meg, hanem a más oldalakra befűzött klipekben is, ami extra bevételi forrást jelent majd a cégnek. A hirdetési forma egyébként egyáltalán nem új találmány, a NewEgg.com, illetve a Yahoo is alkalmazza már egy ideje oldalain.

A jelenlegi tesztek során egyelőre csak az amerikai felhasználók PC-in jelennek meg a reklámok, s csak a YouTube több mint ezer tartalomszolgáltató partnerének videóin lesznek láthatók, a mezei felhasználók által feltöltött klipeken nem. A Google reklámokért felelős vezetője a New York Times-nak úgy nyilatkozott, ezer megjelenésenként húsz dollárt fizetnek a hirdetők az új típusú reklámokért, s lehetőségük lesz nem, kor és demográfiai adatok alapján kiválasztott célcsoportok számára, kiválasztott csatornákon, és napszakban megjeleníttetni a reklámokat.