Testre szabott reklámok a MySpace-en

Vágólapra másolva!
Testre szabott reklámokat szeretne eljuttatni minden regisztrált felhasználójához a MySpace közösségi portál.
Vágólapra másolva!

A MySpace a bejelentkezett felhasználók profilja, pontosabban a profilban található kulcsszavak alapján kategóriákba sorolná a felhasználókat, és ennek megfelelően válogatná meg a hirdetéseket.

Az új hirdetési módszer tesztelését hat hónappal ezelőtt kezdték meg, az eddigi tapasztalok azt mutatják, hogy a "személyre szabott" reklámokra átlagosan nyolcvan százalékkal többször kattintottak rá a felhasználók, mint a válogatás nélkül kapott hirdetésekre. Hasonló ötleten dolgozik a MySpace egyik riválisa, a Facebook is, a Microsofttal együttműködésben.

Hogy még hatékonyabbak lehessenek a hirdetők célközönségük elérésében, a MySpace visszajelzést is szeretne adni nekik arról, hogy milyen jellemzőkkel rendelkező emberek mutattak érdeklődést reklámjaik iránt. Egyes vélemények szerint azonban sértheti a személyiségi jogokat ez a módszer.

A MySpace és a Facebook felhasználói nem tudják, hogy megfigyelik őket - érvelnek az ellenzők. "Nem szabadna megtörténnie, hogy az emberek ne tudjanak úgy beszélgetni barátaikkal az interneten, hogy közben ne arra kellene gondolniuk: Nagy Testvér titokban figyeli őket" - mondja Jeff Chester, a Digitális Demokrácia Központ washingtoni szervezet igazgatója Orwell híres 1984 című, totalitárius rendszert bemutató regényére utalva.

A MySpace és a Facebook azzal érvel, hogy nem ártanak senkinek, csak olyan adatokat használnak, amelyeket látogatóik a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tettek. A Yahoo, az America online és a Microsoft is hasonló stratégiát alkalmaz, amikor megpróbálja annak alapján feltérképezni a felhasználók érdeklődési területét, hogy azok milyen honlapokat látogatnak - teszik hozzá.