Vágólapra másolva!
Akár a felhasználó jövőbeli karrierjét is romba dönthetik a webes közösségi oldalakra meggondolatlanul kipakolt személyes információk - figyelmeztet a brit adatvédelmi biztos.
Vágólapra másolva!

A brit Information Commissioners Office (ICO) felmérése szerint több millió brit fiatal jövőjét befolyásolhatja hátrányosan, hogy túl sok adatot tesznek közzé magukról a közösségi oldalakon - adta hírül a BBC. A szervezet felmérése szerint a megkérdezettek több mint fele a legtöbb személyes adatát kiírja a profiloldalára, miközben többségük kényesnek találja az ott feltüntetett adatokat.

Az ICO 2000 14 és 25 év közötti fiatal megkérdezése alapján úgy találta, 71 százalékuk tart tőle, hogy jövőbeli egyeteme/főiskolája, vagy munkaadója rákeres a nevére egy közösségi oldalon, mielőtt eltüntethetnének onnan bizonyos dolgokat. Az adatvédelmi szervezet szerint a fiatalokról a neten elérhető nyilvános adatok nem csak ezért kockázatosak: a MySpace-en vagy a Facebookon fellelhető információk akár arra is alkalmasak lehetnek, hogy valakinek ellopják a személyiségét, vagyis valaki más adja ki magát az adott felhasználónak.

A felmérés szerint a fiatalok kétharmada olyan felhaszálókat is rendszeresen visszaigazol ismerősként, akiket valójában nem ismer, és nagyjából 60 százalékuk teszi közzé születési dátumát, nagyjából negyedük tünteti fel, hogy mit dolgozik, és majdnem tízből egy adja meg a lakcímét. A fiatalok nem gondolnak bele, milyen "elektronikus lábnyomot" hagynak magukról az interneten, pedig lehet, hogy drága árat fizetnek ezért, amikor az oktatási intézmények és vállalatok képviselői rájuk keresnek - nyilatkozta Dave Smith, az ICO helyettes vezetője a BBC híradása szerint.

Pedig a felmérés is rámutat, hogy a gondatlan profil-írogatás mellett a felhasználók aggódnak az adataik miatt: 95 százalékuk leginkább attól tart, hogy azt hirdetőknek adják tovább (ami minden bizonnyal a kéretlen levelek és más online reklámok áradatának köszönhető), és 54 százalékukat "nagyon is" foglalkoztatja, mire használják az adatait. A brit állami szerv a weboldalán felvilágosító kampányba is kezdett, amellyel a közösségi oldalakat használó fiatalokat célozza meg.