Jól jártak a válsággal a hazai hírportálok

Vágólapra másolva!
A válság hatására többen és többet olvassák a gazdasági híreket az internetes portálokon, mint korábban: a rendszeresen netező hazai közönség közel fele megfordult ezeken a szájtokon októberben.
Vágólapra másolva!

A Szonda Ipsos és a Gemius közös gemius/Ipsos Audience (gIA) elnevezésű online közönségmérés októberi adatai szerint jelentősen megnőtt a pénzügyi világválság hatására a gazdasági oldalak, illetve a nagy hírportálok gazdasági rovatainak látogatottsága. Októberben ezek az oldalak több mint másfél millió embert, a 15 év feletti, legalább havonta internetező lakosság közel felét vonzották, ami szeptemberhez képest 10 százalékos növekedést jelent.

A látogatószám növekedése mellett az oldalakon eltöltött idő is megnőtt, így a napi.hu-n 25-ről 45 percre, a portfolio.hu-n 40 percről 1 órára emelkedett az egy látogató által átlagosan eltöltött idő. A mért gazdasági oldalakon egyébként összességében átlagosan valamivel több, mint egy órát töltöttek az internetezők októberben, akik között felülreprezentáltak a felsőfokú végzettségűek, a nagyvárosokban élők és a magas társadalmi státuszúak.

A portálok keresztlátogatottságának vizsgálata azt mutatja, hogy az Index és az [origo] gazdasági rovatai mellett a Figyelőnet és a hvg.hu tartozik a legnagyobb - és egyben a legnagyobb exkluzív olvasói körrel rendelkező - gazdasági oldalak közé.