A Twitter megnyitja az ajtót a hirdetések előtt

Vágólapra másolva!
A szolgáltatás társalapítója tegnapi blogbejegyzésében arról számolt be, hogy megváltoztatták a Twitter felhasználási feltételeit. Az utóbbi hónapokban olyan sebességgel és olyan sok irányba terjeszkedett a mikroblog szolgáltatás, hogy szükség volt egy a korábbinál sokkal alaposabb, részletezőbb szabályozásra.
Vágólapra másolva!

A felhasználási feltételek megújított változata többek között sorra veszi a magánszféra, tartalomtulajdonlás, spam, jogok és linkelés kérdéseit. A vállalat kommentárja szerint ma már jobban értik, hogyan használják szolgáltatásukat, így ehhez igazíthatják a használat jogi alapjait lefektető dokumentumot is - adta hírül az elsősorban a közösségi médiával foglalkozó Mashable.com.

Biz Stone társalapító a számos változás közül elsősorban négy olyan területet emelt ki a céges blogban, amelyet külön említésre is érdemesnek tart. Nyitva hagyják a kapukat a hirdetések előtt, mert meg kívánják őrizni lehetőségeiket a bevételgenerálásra. A twitek tulajdonosa továbbra is - és immár jogilag is rögzített módon - az, aki a twitet írja, habár a társaságnak joga van "használni, másolni, reprodukálni, adaptálni, módosítani, publikálni, továbbítani, megjeleníteni és disztributálni" a mikrobejegyzéseket. Az egyre gazdagabban virágzó, s az alapszolgáltatás értékét emelő szolgáltatások, amelyek a Twitterre, mint platformra épülnek a Twitter API-n keresztül, elérhetik és feldolgozhatják a twitterezők adatait. Végül, a zaklató magatartást és spammelést, illetve ezek kezelését is definiálja az irat, igazodva az utóbbi időben kialakult gyakorlathoz.

A Mashable szerint ez a lépés valószínűleg annak elkerülése érdekében született, hogy a Twitter a Facebook sorsára jusson - februárban a népszerű barátkezelő oldal hirtelen megváltoztatta felhasználási feltételeit, amivel olyan felháborodást váltott ki, hogy néhány nap múltán vissza kellett vonja a változtatásokat.