Super Mariót akar magának a Facebook

Vágólapra másolva!
A Facebook látogatóinak háromnegyede játszik valamivel a szájton, ezért a közösségi oldal működtetői egy Super Marióhoz hasonlóan kultikus videojátékot szeretnének saját oldaluk felhasználóinak.
Vágólapra másolva!

Erről Gareth Davis, a Facebook játékokért felelős vezetője beszélt az amerikai GDF videojátékfejlesztői konferencia megnyitóján. Felmérések szerint a legnépszerűbb közösségi oldal 400 millió felhasználója közül 300 millió üti el idejét az oldalon játékokkal, melyek közül a FarmVille vagy a Mafia Wars vagy a Bejeweled Blitz neve számos magyar netező számára sem ismeretlen.

Kultuszjátékot akarnak

Davis a játékfejlesztői konferencián részt vevő szakértőknek elmondta, minden platform rendelkezik ikonikus játékkal, a Nintendónak ez Super Mario, a Segának Sonic, az Xbox esetében pedig a Halo című játék. Bár elmondása szerint a Facebookon már most is elérhető néhány remek játék, még senki sem rukkolt elő igazi kultuszjátékkal, "a Facebook Mario még várat magára" - számolt be a BBC.

A BBC-nek az Inside Network elemzőcég szakembere elmondta, a Facebook teljesen átalakítja a videojátékok használatának módját, s azt is, ahogyan az emberek barátaikkal szórakoznak az interneten. A tavaly indult, s a felhasználók körében nagyon népszerű Farmville-t és más, részben ingyenes, részben fizetős funkciókkalbíró játékokat készítő cég, a Zynga ugyanis három évvel ezelőtti alapítása óta már milliárd dolláros bevételekre tett szert.

Új módi a közösségi játék

A közösségi játékok, amelyekben a felhasználók ismerőseikkel, családtagjaikkal együtt szórakozhatnak, viszonylag újnak számítanak a videojáték-piacon, de már most több száz millió felhasználó szórakozik ezekkel. A Facebook legnépszerűbb játékának számító FarmVille-t közel 83 millióan használják. Az ehhez hasonló játékok sokszor a hagyományos - autós, lövöldözős, verekedős - videojátékoktól idegenkedők tetszését is elnyerik.

Gareth Davis szerint már a közeli jövőben elérhetők lesznek a szájton olyan játékok, amelyeket százmilliónál is többen játszanak, egy ekkora tábor pedig megegyezik az idei Super Bowl-döntő nézőinek számával (~ 106 millió fő), ami az amerikai tévéipar történelmének legnézettebb műsorának számít, ennek megfelelően rekordáron lehet csak reklámidőt vásárolni a félidők között.