Dollármilliókba került a világnak a Google Pacman játéka

Vágólapra másolva!
120 millió dollárjába került a világnak a Google logót formázó Pac-man játék a RescueTime felhasználó monitorozó szoftver gyártója szerint.
Vágólapra másolva!

A RescueTime szakértői szerint keresőoldalt letöltők átlagosan 36 másodperccel többet maradtak az oldalon pénteken. Ebbe azok is beleszámítanak, akik észre se vették a játékot, és azok is - akik hozzánk hasonlóan - hosszú percekig menekültek a színes szellemek elől a sárga figurával. A harminchat másodperceket összeadva 4,8 millió munkaórát kapunk, ami átlagosan 25 dolláros órabérrel számolva 120 millió dolláros bevételkiesést jelent. A felhasználói aktivitást figyelő, sé a munkavállalók által legtöbbet használt programokról statisztikát készítő cég adati szerint ebből az összegből majdnem húszezer Google-mérnököt lehetne fizetni hat hétig.

Megmarad a játék

A Google az egyik legismertebb videojátéknak számító Pacman harmincadik születésnapja alkalmából cserélte le a logóját magyar idő szerint péntek este. A játék először csak különös grafikának tűnt, de az gyorskeresés gomb helyére rakott Insert Coin-ra kattintva elindult az ismerős zene, és a játékos irányítása alá vonhatta a sárga figurát.

A nagy sikerre való tekintettel a Google nem távolította el teljesen a Pacman logós keresőoldalt, csupán egy aloldalra száműzte. Aki a net böngészése közben szívesen megpihenne, az a google.com/pacman címen megtalálja a játékot.