A Sony is a videojátékok új dimenziójára hajt

2016.09.07. 11:14

A Sony szeptember 7-én rántja le a leplet a PlayStation 4 konzol felturbózott verziójáról, ami nemcsak 4K-minőségű kép megjelenítésére lesz képes, de megbirkózik a cég következő nagy dobásával, a PlayStation VR-ral is. Az új PS4 részleteit egyelőre homály fedi, de már jó pár olyan játékról tudunk, amelyek ismeretében alig várjuk, hogy a fejünkbe húzhassuk a virtuális térbe repítő sisakot.

Star Wars: Battlefront X-Wing VR Mission

A tavalyi Star Wars Battlefront ugyan sokaknak csalódást okozott, de biztos rengetegen vannak, akik még emlékeznek, hogy mekkora élmény volt az olyan Star Wars-játékok pilótafülkéibe pattanni, mint az X-Wing vs TIE Fighter vagy a Rouge Squadron. Az Electronic Arts által fejlesztett Star Wars: Battlefront X-Wing VR Misson ezeket a címeket igyekszik megidézni, csak ezúttal nem a monitor előtt gubbasztva, hanem a PlayStation VR segítségével, mintha tényleg a lázadók egyik vadászgépében ülnénk.

Lézernyalábok mindenféle, a gépünket dobáló robbanások, adrenalindús csaták és az egész látóterünket betöltő Halálcsillag – ezt ígéri az EA játéka, ami ráadásul csak a Sony kütyüjén lesz elérhető, így a HTC Vive, az Oculus Rift és más eszközök tulajdonosai ezúttal kimaradnak a jóból.

Batman: Arkham VR

A brit Rocksteady az elmúlt években megreformálta a szuperhősjátékok műfaját a Batman: Arkham-trilógiával, és hiába mondták, hogy az Arkham Knight-tal elbúcsúztak a Sötét Lovagtól, a VR csábításának ők sem tudtak ellenállni.

A Batman: Arkham VR-ban a köpenyes igazságosztó bőrébe bújhatunk, és nemcsak a Denevérbarlangban és Gotham City ikonikus helyszínein tehetünk majd virtuális sétát, de beszélhetünk Bruce Wayne hű komornyikjával, Alfreddel, sőt nyomozhatunk is, kézbe véve Batman meglehetősen széles eszköztárának jó pár érdekes darabját.

Ezúttal ugyan nem kapunk olyan hatalmas, szabadon bejárható területet, mint a korábbi Arkham-játékokban, de az Arkham VR ettől még interaktív élmény lesz, számos feladattal és egy érdekes történettel, elősegítve, hogy ezúttal tényleg Batmannek érezhessük magunkat.

EVE: Valkyrie

Az EVE-ről a legtöbb játékosnak azonnal a 2003-ban indult, azóta is töretlen népszerűségnek örvendő EVE Online jut az eszébe, ahol több millió játékos vívja a soha véget nem érő háborút a csillagok között. A Valkyrie ennek az MMORPG-nek a „kis testvére”, szintén az izlandi CCP Games fejleszti, és a Star Wars: Battlefront X-Wing VR Mission-höz hasonlóan egy űrhajó pilótafülkéjébe ülhetünk be, és testközelből lehetünk részesei az EVE-univerzum űrcsatáinak.

A VR-sisakot a fejünkre rakva ráadásul nemcsak előre nézhetünk, de a fejünket forgatva mindenfelé kitekinthetünk, miközben a hajónk száguld előre, és ebben a játékban nemcsak a gép által irányított ellenfeleknek pörkölhetünk majd oda, de valódi játékosok nyomába is eredhetünk, hogy aztán csillagporrá robbantsuk őket – vagy éppen fordítva.

RIGS: Mechanised Combat League

A Guerrilla Cambridge munkája lényegében a belső nézetes lövöldözős játékok keveréke a Harry Potter-univerzum kviddicsmeccseinek futurisztikus változatával. A RIGS lényegében egy arénaharc, ahol egy speckó gépezetben ülve futhatunk, ugrálhatunk és lövöldözhetünk, a feladatunk pedig az, hogy a feltöltött masinánkkal beleugorjunk a pálya közepén található hatalmas lebegő körbe. Amennyiben sikerrel járunk, máris szereztünk egy pontot a csapatunknak.

A gépünket két módon lehet feltölteni: begyűjtjük az arénában található gömböket, illetve energia jár az ellenfeleknek bevitt találatok után is. A győzelem értelemszerűen azé a csapaté, akik a meccs végén több pontot tudnak felmutatni. A játékmenet nem túl bonyolult, de az egyszerűség itt előny, megfelelő irányítással és változatos pályákkal a RIGS lehet a PlayStation VR egyik legszórakoztatóbb multiplayer játéka.

Battlezone

Az angol Rebellion fejlesztőcsapat szintén egy multiplayerre kihegyezett játékkal készül meghódítani a virtuális valóságot, méghozzá egy igazi klasszikusra, a Battlezone-ra alapozva. A pontos megjelenési dátummal még nem rendelkező programban egy futurisztikus tank volánja mögé pattanhatunk be, hogy aztán különböző arénákban pörkölhessünk oda a többi játékosnak vagy a mesterséges intelligencia által irányított gépszörnyeknek.

A Tron-ra emlékeztető grafikával megáldott játék ráadásul nemcsak többjátékos küzdelmet ígér, de a fejlesztők dinamikus egyjátékos módot is készítenek, sőt a többjátékos részben a pályákat véletlenszerűen generálja majd a program, hogy senki ne élhessen vissza a terep tökéletes ismeretéből fakadó előnyökkel.

Dreams

A Media Molecule fejlesztőstúdió korábban a LittleBigPlanet-sorozattal és a Tearaway című játékkal írta be magát a köztudatba (és a játékosok szívébe), és az első virtuálisvalóság-játékukkal is a korábban már bevált utat követik: a felhasználók maguk alkothatják meg a saját világaikat.

Lövöldözés egy havas pályán, tündéri erdő fura kis házikókkal, zombis rémálom – minden csak a játékosok fantáziáján múlik, lényegében bármi megvalósítható és bejárható lesz, a csapat biztosítja a virtuális vásznat, amire azt festünk, amihez épp kedvünk szottyan. Az általunk készített világot aztán be is népesíthetjük, telerakhatjuk interaktív elemekkel, és nemcsak a magunk örömére alkothatunk, de a kreálmányainkat meg is oszthatjuk másokkal.

Farpoint

A Farpoint a lehető legklasszikusabb sci-fi tematikát követi, hiszen egy idegen bolygón lezuhant pilótát alakítunk, akinek (a társával összedolgozva) túl kell élnie a veszélyes környezetet. Az Impulse Gear alkotásában belső nézetből fedezhetjük fel az ellenséges terepet, és a Farpoint-ot az különbözteti meg a többi hasonló FPS-től (azon túl, hogy VR-környezetben játszódik), hogy a játék a PS VR Aim Controllerre épül, amit kézbe véve a célzás és a fegyverhasználat élménye minden korábbinál élethűbb lesz.

Nem gombot nyomogatunk, hanem tényleg a kezünkben tarthatjuk a fegyvert (ami az életben persze alig hasonlít egy valódi mordályra), rátehetjük az ujjunk a ravaszra, és úgy mozoghatunk vele, mint a valóságban. Körbefordulhatunk, kinézhetünk a fedezék mögül, rátarthatunk a célpontokra, és úgy érezhetjük, hogy tényleg az életünkért küzdünk egy idegen világ ismeretlen felszínén.

Resident Evil 7

A horrorjátékok öregapja 2017 januárjában tér vissza a hetedik számozott résszel (a sorozat valójában ennél már jóval több epizódot számlál), és a széria életében először belső nézetből élhetjük át a ránk váró borzalmakat. A Resident Evil 7 nem VR-exkluzív program, de a Capcom már úgy állt neki a fejlesztésnek, hogy a PlayStation VR-ral is végigjátszható legyen. Az Xbox One-ra és PC-re egyaránt érkező túlélőhorror az akciódúsabb részekhez képest igyekszik visszatérni a gyökerekhez, és az Ethan nevű főszereplőt irányítva az eltűnt feleségünk nyomát kutatjuk egy kellően nyomasztó kúriában.

A belső nézettel a Capcom a jókora sikert arató Outlast című horrorjáték nyomdokaiban jár, és a VR-élménynek köszönhetően szinte garantált a rettegés olyan foka, amihez hasonlóval korábban még nem nagyon találkozhattunk videojátékban.

Robinson: The Journey

Akik játszottak a Crysis-játéksorozat bármelyik részével, azoknak valószínűleg nem kell bemutatni a Crytek fejlesztőcsapatot, és nem okozunk nagy meglepetést azzal sem, ha eláruljuk, hogy a stúdió VR-játéka főleg a látvánnyal fogja lenyűgözni a közönséget. Az alapsztori eredetinek nem nevezhető, sőt lényegében ugyanaz, mint a Farpoint esetében: egy különleges bolygóra zuhanunk, és túl kell élnünk a különleges környezetben, ami többek között buja őserdővel és dinoszauruszokkal teszi izgalmassá a feladatot – mindenki készülhet arra, hogy minimum egy hatalmas T-Rex elől kell majd elfutnia.

A Crytek ígérete szerint szabadon bejárható területet és normális történetet is kapunk, de mi így is biztosak vagyunk benne, hogy a Robinson: The Journey főleg a grafikájával fog kiemelkedni a PlayStation VR-ra érkező programok közül.

Eagle Flight

Az Eagle Flight pont azt nyújtja, amit a címe sugall: sasként szállhatunk a virtuális térben, méghozzá Párizs felett, ötven évvel az emberiség kihalása után. A természet és az állatok már átvették az uralmat a francia főváros felett, így ismerős, mégis ismeretlen, egyben lenyűgöző területek felett szelhetjük majd az eget. A játékmenet nem forradalmi, hiszen a multiplayerre kihegyezett programban az ellenfelek madarait kell majd „leszednünk” az égről, illetve nyulakat begyűjtve szerezhetünk pontokat, de az élményt pont az adja, hogy teljesen szabadon repkedhetünk majd a hatalmas terület felett, az irányításhoz egyszerre használva a PlayStation VR érzékelőit és a PS4 mellé járó kontrollert.

A multi mellett kapunk majd hagyományos egyjátékos módot is, mindenféle kihívásokkal, de szinte biztos, hogy a legnagyobb élményt az egymás elleni macska-egér küzdelem fogja biztosítani.

Call of Duty: Infinite Warfare

A novemberben érkező Call of Duty: Infinite Warfare ugyan még nem lesz végigjátszható PlayStation VR-ral, de az Activision sem akart kimaradni a virtuálisvalóság-buliból, így a CoD-széria legújabb része kap egy ingyen letölthető küldetést, amiben a PlayStation VR-tulajdonosok egy Jackal rombolóhajó pilótafülkéjében találják magukat, és az űrben kell helyt állniuk. A Jackal Assault névre hallgató extra küldetésről itt írtunk korábban. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK