Tizenkét év után is képes volt felcsigázni az érdeklődésünket

World of Warcraft: Legion
Vágólapra másolva!
A World of Warcraft még mindig üde színfoltja a sokszereplős online játékok piacának, annak ellenére, hogy már több mint 12 éve van a piacon. Viszont az elmúlt években egyre több megfáradt játékosok pártolt el a Blizzard gyermekétől, ezért a cég gondolt egy merészet, és szinte mindent megadott a játékosoknak, amire eddig vágytak, annak reményében, hogy visszacsalogathatják a régi rajongókat. Talán túl sokaknak is próbáltak kedvezni, pedig köztudott: mindenkinek képtelenség megfelelni.
Vágólapra másolva!

2004-ben érkezett meg közénk az öt éven keresztül fejlesztett World of Warcraft, ami egy csapásra szippantotta be játékosok tömegeit és vált a popkultúra részévé. Ennek bizonyítására elég a South Park: Make love, not Warcraft című epizódjára gondolni, ami görbe tükröt tartott milliók arcába.

A játék azóta számtalan kiegészítővel gyarapodott, ami sok esetben fejlődést és rengeteg izgalmat hozott magával, de a közönség reakciója az Arthas történetét megéneklő Wrath of the Lich King óta egyre kevésbé volt hangos, ami a megfogyatkozott előfizetői számban is megmutatkozott.

Éppen ezért a játékot készítő Blizzardnak a Legion nevű expanzióval valami nagyot kellett gurítania, hogy

új felhasználókat vonzzon be, a régieket pedig aktivizálja.

Be is vetették a nehéztüzérséget: kezdőknek a játékot könnyítő elemeket, az öreg rókáknak pedig egy ismerős szereplőt tettek a játékba, így sokan elgondolkodtak, hogy esélyt adjanak a Legionnek.

A visszatérők pedig tényleg örülhetnek, hiszen a Warcraft-saga egyik kiemelkedő alakja, Illidan ismét tiszteletét teszi a történetben, ráadásul az új kiegészítő telepítése után már démonvadász kaszttal is szerencsét próbálhatunk.

Még nem vagy felkészülve!

Az új kasztban egyszerre két típusú játékos is megtalálhatja a számítását, lévén embertelen sebzés kiosztására képes, de ha kell, akkor képes tankként egybegyűjteni az ellenséges szörnyeket, és a csapattársak szépen le tudják szedni a körülötte csoportosuló rosszarcúakat.

A démonvadász gyakorlatilag olyan, mint egy jól megtermett szuperhős:

repül, száguld, magasról lecsap, bármikor kiverekszi magát a slamasztikából és ezt csak fokozza pár további képesség, ami sokak szemében a többi kaszt fölé emeli az ilyen típusú lényeket.

Mielőtt azonban létrehoznánk a saját kis Illidanunkat, rendelkeznünk kell a választott szerveren minimum egy 70-es szintű karakterrel. Ez persze nem nagy dolog, hiszen a játék aktiválása után kiválaszthatunk egy hőst a korábbiak közül, és azonnal 100-as szintre varázsolhatjuk, sőt akár egy új karakterrel is megtehetjük ugyanezt. Egy ilyen szintugrás esetén kapunk egy gyakorlórészt is,

így gyorsan megismerkedhetünk felturbózott hősünk képességeivel.

A hősre nagy hangsúlyt fektet a küldetéslemez története is, ami mindig az adott játékost állítja a középpontba. Mi leszünk a nagybetűs démonvadász, varázsló, vagy harcos – és még folytathatnánk a sort –, ami azért kicsit visszás, hiszen a Legion sztorija minden játékossal ezt próbálja meg elhitetni.

A történet egyébként egészen a második WoW-kiegészítőig pörgeti vissza az idő kerekét, amikor az Illidan vezette csapatoknak meg kell akadályozniuk, hogy a démonok ellepjék Azeroth földjét.

Nem nagy titok, hogy a küldetésük sikerrel zárult, de mindannyian „tömlöcbe" kerültek az árulókat vezető Maiev-nek köszönhetően. Ám a bebörtönzők meggondolják magukat, hiszen a démonok már a jelent veszélyeztetik, ezért kiszabadítják Illidan csapatát, és a korábbi ellenfelek szövetségbe tömörülve veszik fel a harcot a démonvilág teremtményeivel, akiknek – ahogy ezt kalandjaink során látni fogjuk – semmi nem szent.

Ez most akkor valami új?

A játékmenet önmagában nem sokat változott, de a Blizzard igyekezett a lehető legváltozatosabban tálalni a történetet, amit számos, a játék motorjával készült átvezető animáció sző össze. Ezek láttán úgy érezhetjük, mintha egy sima szerepjátékba csöppentünk volna, ami elsőre furcsának tűnhet, hiszen a World of Warcraft mindig a több játékost megmozgató kalandokról szólt.

A World of Warcraft legújabb kiegészítője, a Legion egyszerre próbál új játékosokat szerezni, és visszacsábítani a régieket. Forrás: Blizzard

Fejlődés terén továbbra is két út áll előttünk: vagy nekiállunk a történet felgöngyölítésének és elkezdjük sorra megoldani az így felugró küldetéseket, vagy a Quick Finder segítségével ötfős instance-okban próbáljuk megszerezni a szintlépéshez szükséges tapasztalati pontokat.

A fejlesztők szerencsére gondoltak azokra is, akik nem szeretik a teljesen lineáris történetvezetést, ezért

mi határozhatjuk meg, hogy melyik területen vágunk bele a ránk váró kalandba.

A korábban említett ötfős lehetőség mára teljesen átalakult, gyakorlatilag a játék instant leveséről van szó, hiszen gyorsan megoldható, csak épp nem megy élményszámba – kivétel ez alól, ha barátokkal vágunk bele, úgy azért garantált a móka.

Az idegen játékosok viszont csak ritkán kommunikálnak, többségük türelmetlen, és gyorsan fel is adják a harcot, ha nem a saját szájuk íze szerint alakulnak a dolgok.

Amit nagyon szerettünk, hogy

a játék végre a sajátunkéhoz igazítja az ellenséges szörnyek szintjét,

így már nem történhet meg, hogy olyan helyszínre keveredünk, ahol nincs keresnivalónk, hiszen vagy túl magas, vagy éppen túl alacsony a szintünk, és megesznek minket reggelire.

Az új szintezési rendszernek köszönhetően minden terület pont olyan, amilyenre szükségünk van: se nem gyenggébb, se nem erősebb, mint az aktuális hősünk Forrás: Blizzard

Ez azért is kellemes újítás, mert így az alacsonyabb szintű barátokkal is nyugodtan fejlődhetünk, egyikünk sem lesz hátrányban, ráadásul a tapasztalati pontok is kellemes ütemben csordogálnak.

Másik érdekes újdonság, hogy megérkeztek a játékba az ún. artifact fegyverek, amelyek képességfáinkhoz hasonló fejlődési rendszerrel bírnak, így lépésről lépésre tudjuk fejleszteni őket.

Ehhez rengeteg „nyersanyagot" szerezhetünk a küldetések megoldásával, többfős kalandozásokkal, vagy más játékosok elleni PvP-harccal, így

a legendás fegyvereink – a karakterünkkel egyetemben – fokozatosan erősíthetőek.

A szépség belülről fakad

Amíg a játékmenet kecsegtet újdonságokkal, addig a vizuális megvalósítás terén ilyesmit csak nagyítóval lehet találni. A grafika sokaknak biztos nem bántja a szemét, de

szegény játékmotoron azért már meglátszik az idő vasfoga.

A nagyfokú kreativitás és a Blizzardra jellemző optimalizálás viszont még ezt a malőrt is képes elfeledtetik velünk, hiszen a legtöbb esetben a történésekre fogunk fókuszálni, és nem a környezetet fogjuk vizslatni.

A World of Warcrafton azért már jócskán meglátszik, hogy nem mai csirke, de a Blizzard kreativitásának hála nem nagyon foglalkozunk a kissé öregesnek ható grafikával Forrás: Blizzard

Ahol relatíve sok időt fogunk eltölteni, az a saját rendházunk, ami csupa olyan karaktert vonultat fel, akik a kasztunkhoz a lehető legközelebb állnak. Itt toborozhatunk különböző bajnokokat, akikre rengeteg küldetést bízhatunk, és ha jól válogatjuk össze csapatunkat, akkor zsíros zsákmánnyal térnek haza, ami külön öröm a szűkös időszakokban.

Ehhez kapcsolódóan

kaptunk egy mobilalkalmazást is, amivel könnyedén tudjuk menedzselni a rendházunkat.

Fejlesztéseket indíthatunk el, megnézhetjük a bajnokok listáját, testreszabhatjuk a felszerelésüket, és toborozhatunk új katonákat is, akiket pár érintéssel akár el is küldhetünk egybevetésre.

A Missziók részen belül le tudjuk követni, hogy milyen aktív küldetéseink vannak, amik ha teljesültek, akkor a mobileszközünkön jóváhagyjuk őket, majd a játékba belépve a tárgylistánkban már ott találjuk a megszerzett jutalmakat.

Ember embernek farkasa

A játékosok egymás elleni küzdelmei szintén alapos ráncfelvarrást kaptak, hiszen ezúttal már csak egy skála mutatja a lejátszott harcokból fakadó eredményeinket. Miután a karakterünk elért a csúcsra, azaz már nincs hová fejlődni, Honor-pontokat kapunk a különböző csatározásokért, és itt az 50-es szint elérése jelenti az álomhatárt.

Szerencsére saját felszerelésünk már nem jelent akkora előnyt, vagy éppen hátrányt, mint korábban,

így jóval kiegyenlítettebb és ezzel együtt izgalmasabb meccsekben vehetünk részt.

A maximális karakterszint – ami esetünkben a 110 és ki tudja, hogy hol lesz majd a vége – kényelmes tempóban cirka 20 óra alatt elérhető, és bizton állíthatjuk, hogy ezen idő alatt rendkívül jól fogunk szórakozni. Feltéve, ha szeretjük a sokszereplős játékokat, hiszen a Legion nem értelmezi újra a műfajt, csak összemixeli és szépen adagolja a jobbnál jobb tartalmakat.

A Legion kiegészítő nem reformálja meg az MMORPG-k világát, de olyan tartalmat nyújt, ami rengeteg régi játékost arra késztethet, hogy legalább egy hónapra visszatérjen a WoW világába Forrás: Blizzard

Természetesen felmerül a kérdés, hogy a szintlimitet elérő játékosokat – akikből már az első nap után több mint 3 milliót számlálhattunk – meddig tudja új tartalmakkal mozgásban tartani a Blizzard, de az előzetesen beharangozott frissítéseket elnézve a jövőben sem lesz okunk panaszra.

Összességében nézve a Legion hozott is újdonságot, meg nem is, de ha valaki szereti a műfajt, kiváltképp a World of Warcraft-szériát, akkor ezért a kiegészítőért bizony megéri – legalább egy hónapra – visszatérnie.