A World of Warcraft stresszteszt számokban

Vágólapra másolva!
Sokat foglalkozunk mostanában a World of Warcraft megjelenésével, lehetőségeivel, főleg azért mert a néhány napja zárult stresszteszt rengeteg kérdést nyitva hagyott a siker várományos programmal kapcsolatban.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]A World of Warcraft a Blizzard multiplayer favoritja a célegyenesbe ért. Ennek kapcsán két hétig tesztelők ezrei próbálhatták ki Amerikában és szerencsére Európában is a leendő online RPG-t.
Érdekes beletekinteni a teszt után nyilvánosságra hozott számadatokba, mert jól jellemzi, hogy miként is oszlik meg a játékosok érdeklődése.
A játékban a két oldalt - a jó és gonosz kűzdelmét - a szövetség (Alliance) és a horda (Horde) jeleníti meg. A grafikon is mutatja, hogy mintegy 20% a különbség a két oldal között.

A szövetség az emberi faj, a gnómok, a törpök és a éjelfek tagjaiból áll, míg a hordát az orkok, trollok, élőhalottak és játékban újdonság taurenek (bikaszerű lények) alkotják.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

A stresszteszt résztvevői - a mintegy 20.000 játékos 59 százaléka - láthatóan inkább a jó oldalt részesítették előnyben amikor ki kellett választaniuk, hogy milyen fajt képviseljenek.
Az is látszik a számok tükrében, hogy a horda vesztese a trollok népe 15 százalékkal, a szövetség oldalán pedig a gnómok 11 százalékkal. A legkedveltebb alliance faj az éjelf, illetve az ember, míg a másik oldal egyértelműen az élőhalottakat látta a legjobbnak. Meglepően sikeresnek bizonyult az új faj - a tauren - 28 százalékos részaránnyal.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Érdekes azt is megfigyelni, hogy a másik oldalt választók, mintegy negyede az egyszerűen játszható harcos képzettség mellett tette le a voksát.
A szövetség tagjai sokkal kiegyensúlyozottabban választottak képzettséget. Az ő oldalukon lényegesen több a mágiahasználó és a megszokott rangert helyettesítő hunter, azaz vadász is.

Összességében mintegy 20% játékos játszott egyszerű harcossal, sokan választottak kb. 15% a huntert (ranger) és rogue-t (tolvaj), a warlock és a mágus képzettség sikere általában 10-12% körül mozgott. Az alacsony százalékban választott priest (pap), és a druid képzettség igazi vesztesnek tekinthető, mert ezen a karakterek mindkét oldalon válaszhatók voltak. Ezekkel szemben noha a paladint csak a jó, a shamant viszont csak a horda oldalán játszhattunk mégis mindkettő 14%-os arányt ért el.

Az adatok a WOW stresszteszt egyik elemző oldaláról származnak.
http://www.pieragostini.com/ian/fun/wow/WoWStressTestWhoReport.htm