Gyorsulás a Need for Speed Carbonnal

Vágólapra másolva!
Sebességtől elmosódott utcaképek, visító autógumik, bömbölő, adrenalinpörgető zenék, dögös csajok és addiktív játékélmény - ezt kínálja az EA legújabb autóversenyzős játéka, a Need for Speed Carbon. A játék gigászi, 666 megabájtos demója végre letölthető - a kérdés csupán annyi, képes-e bármi újat nyújtani?
Vágólapra másolva!

A nyitóképernyőn Emmanuelle Vaugier színésznő kedvesen figyelmezteti a játékost, hogy ne az Andrássy úton farolgasson, valamint néhány másodpercig tetszetős dekoltázsát is szemlélni lehet. Ezt követően rögtön kezdődhet a járgány átalakítása: hosszas perceket lehet arra szánni, hogy például a kerék küllői milyen szögben álljanak, milyen ív legyen bennük, mennyire legyen vastag a kipufogó, vagy a motorháztető bemélyedése mennyire legyen mély.

Elődjéhez, a Need for Speed: Undergroundhoz hasonlóan a Carbon alcímet viselő epizódban is éjszaka folynak a versenyek, az ingyenesen letölthető demóban összesen három pályán lehet száguldani, háromféle tuningolt autócsodával: Camaro SS, Lamborghini Gallardo, Mitsubishi Lancer EvolutionIX MR. A játék kezdetekor csak egyetlen pályát lehet választani, a többi útvonalat nyertes menetek után lehet bejárni.

Forrás: [origo]

A legújabb Need for Speedben a játékosok csapattagokat is választhatnak magunknak: versenyen belül ők is besegítenek hangüzenetekkel, leszorítják az ellenfeleket, illetve előre is siethetnek a pályán, hogy a csapatot győzelemre vigyék. Versenyen kívül más segítőtársak segítenek felspécizni a járgányokat, új darabokat szereznek be hozzá, és elsimítják az utakon okozott esetleges rombolás következményeit is. A versenyek fokozatos megnyerésével a játék városának kerületei is lassan a játékosok kezébe kerülnek, ami által egyre több felszerelésre és ismeretségre tehetnek szert. Bekerült a játékmódok közé a Canyon Racing nevű mód is: ebben szerpentineken kell szlalomozni a szakadékba zuhanás, vagy a versenytársakkal való ütközés nélkül.

Forrás: [origo]

Olyan modellek is bekerültek az autócsodák választékába, mint a Shelby GT500, a Chevrolet Chevelle SS vagy az Audi Le Mans Quattro, aki pedig a zenék miatt szerette meg a sorozatot, nem csalódhat: olyan nevek fémjelzik a minőséget, mint a Goldfrapp, Gary Numan, Tiga, Ladytron, Roots Manuva vagy éppenséggel a hip-hop panteon nagybecsű istene, maga Grandmaster Flash.

Hová lett a sebesség?

Méltó továbblépésnek tűnt a Need for Speed Carbon által felkínált újítások választéka: lelkesedésünk azonban rögtön megroppant az első versenynél. Bár a játék által megkövetelt gépigény nem túl vészes (1,4 gigahertzes processzor, 256 megabájt memória), ám egy ennél jóval erősebb konfiguráción sem nyújtott sebességélményt a száguldozás során - sodródásélményt viszont annál inkább. Aszfaltszaggató tempót nem igazán érezni, az viszont biztos, hogy az irányítás és a kanyarokban való sodródás a drifteknél jól jöhet, szimpla sprintnél viszont nem igazán.