The Sims 3: szabadulás a babaházból

Vágólapra másolva!
Vajon mi nyújthatja a legjobb szórakozást egy munkával, karrierépítéssel töltött nap végén? A válasz egyszerű: tovább folytatni a munkát, és újabb karriert építeni. Ebben nyújt segítséget a The Sims sorozat legújabb része, amelyben végre a házon kívüli események is nagyobb szerepet kaptak.
Vágólapra másolva!

A sorozatot megálmodó Will Wright ötlete nem ragadta magával rögtön a játékot kiadó Electronic Arts döntéshozóit, a "babaház" projekt emiatt csak döcögősen indulhatott el. A nehézkes kezdés óta nagyjából kilenc dolgos év telt el, eközben a The Sims a játékipar legsikeresebb sorozatává nőtte ki magát. Az első két részből, és a hozzájuk kapcsolódó megszámlálhatatlan kiegészítőből összesen több mint 100 millió példány fogyott világszerte, és messze még a végelszámolás, a legújabb generációt felvezető harmadik részből a premiert követő héten majdnem másfél millió példányt tudtak értékesíteni annak ellenére, hogy az illegális kalóz verzió már a megjelenés előtt több mint két héttel elérhető volt.

Szappanopera kezdőknek és haladóknak

Az alapötlet egyszerű, a játékos létrehoz egy - vagy ha egész családdal akarja indítani a játékot, akkor több - játszható karaktert, és belevág az elképzelhető legnagyobb kalandba, az életbe. A The Sims sorozat epizódjaiban leginkább házat-, és karriert lehet építeni, mindeközben szerelmek szövődnek, természetesen ezek gyümölcseként hamarosan gyermekáldás is érkezik, és mindeközben egy percnyi unalomra sem marad idő, hiszen arról is gondoskodni kell, hogy a játékosok virtuális kivetüléseinek vágyai, legfontosabb szükségletei is ki legyenek elégítve. Az első részt játszva főleg az utóbbi tényező, a szükséglet témakör kapta a legnagyobb hangsúlyt, folyamatosan figyelni kellett a virtuális karakterek különféle kijelzőit, melyek például az éhséget, az ürítési igényleteket, vagy éppen a higiénia aktuális szintjét mutatták. Már a szükségletek kielégítése is sok vesződséggel járt, de természetesen nem csak ennyiből állt a játék, mindeközben a játék főhőseinek állást kellett találni, majd ha ez sikerült, akkor minden egyes nap munkába kellett járni, majd a befolyó pénzből - illetve a különféle számlák befizetése után fennmaradt összegből - a játék elején megszerzett házat lehetett tovább csinosítani az elérhető - és a kiegészítőkkel érkező egyre többféle - bútor, díszítőelem, és egyéb tárgy segítségével.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában

A második epizódtól egyre nagyobb szerep jutott a karakterek vágyainak, innentől kezdve azt is folyamatosan figyelni kellett, hogy mit szeretnének leginkább az adott pillanatban a játékos által vezérelt figurák. Ha a karakter találkozott egy másik, a szomszédságba beköltözött karakterrel, akkor nagy eséllyel hamarosan szerette volna jobban megismerni őt. Ha ez megtörtént, és kialakult a kölcsönös szimpátia, akkor a kapcsolat következő lépcsőjének megtétele következhetett. Előbb-utóbb megtörtént a csoda, a virtuális szereplők szerelembe estek, jött az összeköltözés, a gyors esküvő, majd érkezhetett az első gyermek is. Mindezt nem volt könnyű összehangolni a napi teendőkkel, míg a karakter munkában volt, a játékos maximum a ház csinosításával tudott foglalkozni, és mire a saját rendezésű szappanopera hőse hazaért, már alig maradt idő a kapcsolatok ápolására koncentrálni. Csak a legügyesebb, legnagyobb logisztikai képességekkel megáldott gamerek voltak képesek egyszerre több szomszédnak udvarolni, melyből egyébként a második résztől kezdve már komoly bonyodalmak is kialakulhattak.

Végre kitárul a világ

Az első két epizódban a játéktér a házra, illetve az azt környező szomszédságra korlátozódott, a telefon volt a kapcsolattartás egyik legfontosabb eszköze. Ha a játékos látogatót szeretett volna fogadni, randit, vagy egyéb találkát szervezni, akkor a telefonon keresztül tudta elérni a már megismert szereplőket. A világ - ha nem is nagy mértékben - a kiegészítőlemezek telepítésével nyílt ki a játékosoknak, ezek segítségével végre új, az addig megismerteknél izgalmasabb helyszínekre, új "szomszédságokba" is el lehetett jutni. Ilyen volt például a boltokkal teli belváros, az egyetemi város, vagy éppenséggel a vakáció helyszínéül használható tengerpart. Az új epizód legnagyobb újítása ezen a téren jelentkezik, a játékos rögtön egy boltokkal, munka-, és szórakozási lehetőségekkel teletömött tengerparti városba költözik, melyet gyalog, vagy akár különféle járművekkel is be lehet járni. A járművek terén természetesen nem a Grand Theft Auto-féle megoldásra kell gondolni, annyi történik csupán, hogy a virtuális karaktert automatikusan autó szállítja a munkahelyére, illetve, ha a játékos bármilyen nagyobb távolságra lévő területre, helyszínre szeretne eljutni, akkor például taxit is hívhat, és hívni is fog - bármi is változott, a játékosnak az eddigiekhez hasonlóan jól be kell tudni osztani az idejét.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában

Lesz tennivaló bőven, az előzetes tervekkel ellentétben megmaradtak a szükségletek, annyi változással, hogy ha az egyes szükséglet kritikus szintre jut el, a karakter magától is gondoskodni fog a probléma megoldásáról. A vágyak az új részben is jelen vannak, de itt is egy szinttel feljebb léptek a fejlesztők. A karakternek rövid, és hosszútávú vágyai, tervei is vannak, ahhoz, hogy a virtuális szereplő boldog lehessen, ezeket a vágyakat teljesíteni kell, de főleg akkor, ha a játékos vállalkozik az álmok megvalósítására, lehetőség van ugyanis válogatni a karakterek fejében felbukkanó vágyak közül, nem kötelező minden egyes hóbortra lecsapni. A karrierépítés is fontosabb, központibb eleme a játékmenetnek, attól függően, hogy milyen egyéniséggel rendelkezik az adott karakter, a neki legmegfelelőbb állást érdemes keresni, olyan pénzkereseti lehetőséget, amely legjobban szolgálja a főhős hosszútávú terveit.

Sztár leszel, vagy katona

Az új részben még fontosabb szerep jut a karakter generálásnak, nem csupán a virtuális karakter megjelenését lehet - teljesen tetszés szerint, akár a játékos, vagy bármilyen ismert sztár tükörképének megfelelően is - összeállítani, de a személyiséget is ekkor lehet kialakítani. Először a fő jellemvonásokat kell megadni, például azt, hogy a hős mennyire legyen ambiciózus, jó humorú, mázlista, ügyes vagy ügyetlen, illetve, hogy mennyire legyen tehetséges bizonyos területeken. Összesen öt jellemvonást kell kiválasztani, ezek alapján a Sims 3 öt karriert ajánl fel, és amit a játékos kiválaszt, az lesz a karakter életének nagy álma. Az adott játékban a legfontosabb feladat az lesz, hogy a karakter megvalósítsa az élete álmát. A szükségletek kielégítése, a pénzhajhászás, a kapcsolatok kiépítése mellett folyamatosan arra kell koncentrálni, hogy ez az álom valóra váljon. Ehhez először a megfelelő munkát kell megtalálni, ezt az új epizódban már nem csak az újságokat vagy az internetet böngészve, de rögtön a különféle munkalehetőségekkel kecsegtető helyszínekre ellátogatva is megtehetjük. Ha például rocksztárt szeretnénk faragni kis kedvencünkből, akkor először például koncertszervezőként, vagy valami hasonló munkakörben kell próbálkozni. Miközben a munkahelyen a tűz közelébe kerül hősünk, a játékos a megmaradt kezdőösszegből hangszert vásárolhat, hogy a karakter otthon, a szabadidejében gyakorolhasson. Ezáltal egyébként nem csupán a szükséges képességek fejlődnek, de a szereplő is boldogabb lesz. A szabadidő szerencsére már nem csupán a nap munkaidő után megmaradt részét jelenti, a héten két szabadnapot is kap hősünk, hogy pontosan melyik napokon, az az adott munkakörtől függ.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában

A művészi jellemvonásokkal felruházott karakterek legszívesebben koncertre, színházba vagy kiállításra szeretnének eljutni a szabadidejükben, a boldogságuk érdekében érdemes kiválasztani az ezekhez kapcsolódó vágyakat, majd valóra is váltani ezeket. A karakter nem csupán a jellemvonásának megfelelő képességeit fejlesztheti, a főzés, mosogatás, és bármilyen tevékenység elvégzése közben az adott tevékenységhez szükséges képességek is fejlődnek.

A felsorolt lehetőségek a társadalmi jellegű tennivalókkal, igényekkel kiegészítve elképesztően komplex, egyben hihetetlenül élvezetes játékmenetté állnak össze, ami hosszú hetekig, esetleg hónapokig tartó élménnyel ajándékozza meg a játékosokat. Mindezt a The Sims 3 minden eddiginél szebb grafikával tárja a rajongók, és a nemsokára rajongóvá váló játékosok elé, így mindenképpen az idei nyár - illetve a hamarosan biztosan érkező kiegészítők miatt a következő évek - egyik legjobb, mindenképpen beszerzendő játéka köszönthető a személyében.