Bejelentették az Office 2010 árait

Vágólapra másolva!
A Microsoft bejelentette az Office 2010 irodai csomag árait. A legnagyobb változás a korábbiakhoz képest, hogy a dobozos változatnál jelentősen olcsóbban is hozzájuthatunk a termékhez, ha csupán egy aktiváló kulcsot vásárolunk egy műanyag kártyán. Erre akkor van lehetőség, ha a szoftver kipróbálható verziójához újonnan vásárolt gépünkön előre telepítve jutunk hozzá.
Vágólapra másolva!

Az Office 2010 megjelenésének dátuma egyelőre nem ismert, a különböző források a "hamar" és a "nyáron" között ingadoznak. Mint a cég hazai képviseletétől megtudtuk, a magyar megjelenés az amerikait egy-két hónappal követi majd. Az egyelőre a nyilvános bétateszt fázisában, kétmillió önkéntes tesztelő kezei között izzadó programcsomag négy változatban kerül a boltok polcaira: Home and Student, Home and Business, Professional és a Campus licensz keretein belül az oktatási szférában megvásárolható Professional. A műanyag kártyán vásárolt kód egy PC-re ad telepítési jogot, míg a dobozos változat kettőre, kivéve a három gépre is feltehető dobozos Home and Student verziót.

A közforgalomban elérhető legolcsóbb, Home and Student változat, amely a Wordöt, Excelt, PowerPointot és OneNote-ot tartalmazza, dobozban 149, kódként 119 dollárba kerül majd. A kisebb vállalatoknak szánt Home and Business, amely a fentieken túl az Outlookot is kínálja, 279, illetve 199 dollárért vehető meg, míg a Professional változat a Publisher kiadványszerkesztőt és Access adatbáziskezelőt is az előbbiekhez csapja, valamint kiemelt terméktámogatást is kínál, 499/349 dolláros áron férhető hozzá. Utóbbinak az oktatási szférának szánt változata (azaz oktatási intézmények oktatói és hallgatói részére elérhető) 99 dollárba kerül majd. Az összes változathoz jár az Office Web Apps hozzáférés, ami a főbb termékek online változatához kínál használati lehetőséget - mégpedig az utcáról betévedő felhasználó képernyőjén megjelenő reklámok nélkül. A magyar árakról a Microsoft egyelőre nem tudott nyilatkozni.

Forrás: [origo]

A frissen bejelentett árak sokakat megleptek, hiszen az ingyenes webes megoldások (Google Apps, Zoho) és egyre használhatóbb, szintén ingyenes szabad irodai szoftverek (Open Office) terjedése miatt a jelentősen mérsékelt árak stratégiája tűnt logikus lépésnek. A mérleg másik serpenyőjében az szerepelhetett, hogy az Office a Windows utáni második legnagyobb bevételt termelő Microsoft termék.