Kell egy falat a magyar valóságból? Grunwalsky Ferenc legújabb filmjével olyan közel viszi a nézőket a vidéki alkoholisták és gengszterek brutális világához, hogy azok a gerincükön érzik a megkínzott szereplők kínjait. A sötét hétköznapoktól szenvedő, csődbe ment életű karakterek nyüglődése, a csontropogás és a kifolyó szemek látványának realisztikus és kimerítő ábrázolása azonban soknak tűnik közel két órán keresztül. Főleg, ha a film mondanivalója már az első tíz perc alatt eljut az átlagos felfogóképességgel rendelkező néző agyáig. Az üzenet így hangzik: "A magyar valóság súlyos és kilátástalan."

A filmet író, rendező és fényképező Grunwalsky ugyanezekkel a szereplőkkel – Gáspár Sándor, Csere Ágnes, Bán János – tíz évvel ezelőtt már rávilágított erre a tényre Kicsi, de nagyon erős című filmjével. A második rész annyival mond többet, hogy a helyzet semmivel sem lett jobb, sőt.

A főhős – Bogár – előző részben összerabolt vagyonát húga őrzi, amíg az visszatér a törvény előli bujkálásból. A helyi sebhelyes arcú gengszterfőnök viszont csúnyán kitöri a nő térdét, és lenyúlja az aranyat és a pénzt, emellett számos gaztettet követ el egyéb védtelen emberek ellen is. Bogár – a klasszikus Charles Bronson filmek vezető dramaturgiai fordulatát követve – visszatér, és bosszút áll. A sógorán azért, mert nem tudta megvédeni húgát sem a támadóktól, sem az alkoholizmustól. A gengsztereket sem kíméli, kegyetlenül elbánik velük is, aminek következtében ismét menekülnie kell, a visszaszerzett kincseket életben maradt testvéreire hagyja.

A film zenéjéért a drámai hatást kihangsúlyozó klasszikusokon túl többek között Lajkó Félix és a filmben is feltűnő Lovasi András felelős.