Tévékampány az árulónak tartott amerikai cégek ellen

Célzott tévékampánnyal akarja befolyásolni az amerikai törvényhozást egy civil szervezetekből álló társaság, amely új reklámjában kétségbe vonja több amerikai vállalat hazafiasságát.

Az iraki háború napjaiban készült tévéhirdetés, készítőinek szándéka szerint, azokat az amerikai társaságokat kritizálja, amelyek az Egyesült Államok adójogszabályainak kijátszására offshore-cégeket alapítanak külföldön.

 

Az amerikai képernyőkre szánt új reklám főszereplői az iraki fronton harcoló amerikai katonák és egy elképzelt cégvezető. A film a nyerészkedőnek ábrázolt üzletember magatartását a hadsereg tagjainak viselkedésével állítja szembe. "Katonáink az iraki homokban kockáztatják életüket a hazájukért. Ezzel egy időben a nagy cégek elhagyják országunkat, és tisztességtelen módon Bermuda adóparadicsomának homokjában keresnek menedéket a pénzüknek" - mondja a tévéreklámot aláfestő hang.

 

A hirdetést a Bermuda Project nevű társaság készítette, amelyet hivatalosan adófizető állampolgárok és civil szervezetek hoztak létre. A Bermuda Project többek között ezzel a reklámmal akarja elérni, hogy az amerikai Kongresszus a vállalatok offshore-cég alapításait akadályozó jogszabályt fogadjon el. A hazafiatlannak tartott társaságokat kritizáló szervezet azt állítja, az általános séma szerint a cégek látszatközpontokat létesítenek Bermudán és a belső önkormányzattal rendelkező brit területhez hasonló, adóparadicsomnak számító államokban, de gyakorlatilag Amerikában tevékenykednek.

 

A hirdetést várhatóan április közepén sugározzák az Egyesült Államokban. A tervek szerint azonban a nézők csak a szervezők által kiválasztott térségekben láthatják a spotot. A politikusokat célzó hirdetést várhatóan az amerikai képviselőház elnöke, az illinois-i J. Dennis Hastert és a testület többségi repulikánus csoportját vezető texasi Tom DeLay választási körzeteiben sugározzák. Az adókijátszás ellen tiltakozó csoport így akarja elérni, hogy a tekintélyes republikánus politikusok az offshore-ellenes javaslatot a képviselőház elé vigyék - írja a Yahoo.

 

"A reklámmal azt üzenjük, hogy meg kell osztani a terheket. Egyszerűen becsapják Amerikát és becsapnak minden egyes amerikai adófizetőt, aki betartja a játékszabályokat" - mondta Arianna Huffington újságíró, a Bermuda Project egyik alapítója.

 

Hastert, a képviselőház elnökének szóvivője, John Feehery azt nyilatkozta, a republikánus párt vezetői, terveik szerint, megvizsgálják a vállalatokra vonatkozó adószabályokat, hogy csökkenjen a cégek külföldre áramlása. A szóvivő szerint ugyanis az amerikai törvények szigorúsága okozza a bajt. "Cégeink tisztességtelen diszkriminációnak vannak kitéve az amerikai adószabályozásban" - mondta a szóvivő.

 

A vezető politikusok meggyőzésére készített hirdetést a Working Assets nevű, telekommunikációs szolgáltatásokkal és hitelkártyaüzlettel foglalkozó cég pénzeli, amely profitjának egy részéből oktatási és emberjogi szervezeteket is rendszeresen támogat.

KAPCSOLÓDÓ CIKK