Folyamatosan csökken a TV2 műsorának népszerűsége, a negyedik részénél tartó széria a premier óta majdnem kétszázezer nézőt vesztett, miközben a konkurens Barátok közt továbbra is nagy siker.

Leszálló ágra került a Nagy Ő című párkeresőshow, amelyre szeptember 21-i indulása óta a teljes lakosságból, és főleg a reklámozók szempontjából fontos ötven év alatti felnőttek köréből, egyre kevesebben kíváncsiak - a fiatalabb nézők kategóriájában a különbség már a kétszereshez közelít.

 

A premier napján még majdnem 1 millió 400 ezeren választották a TV2-s műsort, míg a vele részben párhuzamosan vetített RTL klubos Barátok közt-öt 1 millió 940 ezren tartották jobb programnak. Az első Nagy Ő-részt követő két hétben mindkét produkció eredménye romlott, de ez egyelőre csak a szappanopera esetében látszik átmeneti ingadozásnak. A Barátok közt október 12-én ismét kiemelkedően teljesített, nézőinek száma meghaladta a 2 milliót, a Nagy Ő közönsége azonban tovább morzsolódott, legutóbb már csak 1 millió 200 ezren követték Gyursánszky Gábor és udvarlóinak történetét.

 

Még nagyobb lett a különbség a 18-49 év közötti korosztályt tekintve, amely réteg műsorválasztása különösen fontos a kereskedelmi tévék számára. A reklámozók által általában megcélzott fiatalabb közönség körében, folyamatos csökkenés után, 650 ezerről 540 ezerre esett le a Nagy Ő nézettsége, úgy hogy a Barátok közt-é legutóbb 950 ezer volt a kiemelt csoportban.

 

Az RTL Klub napi szappanoperája mellett a csatorna Harmadik műszak című sorozata, illetve legutóbb a Vészhelyzet is részben fedte a Nagy Ő sugárzási idejét, így az amerikai szériák szintén befolyásolhatták a párkeresőshow nézettségét. A rivális műsorok népszerűségének alakulását vizsgálva egyértelmű, hogy a TV2-s produkció sem a New York-i tűzoltókkal, sem Carter doktorékkal nem tudja felvenni a versenyt. A TV2 és az RTL Klub nézettsége közötti eltérés ebben a sávban is jelentős, de kisebb, mint a Barátok közt vetítése idején - bár a különbség itt is egyre nagyobb az RTL Klub javára.

 

Később azonban módosíthatja az eredményt, hogy a valóságshow-k, illetve realityk esetében általában a kezdő és a befejező részek vonzák a legtöbb embert, a kettő közötti időszakban pedig gyakran érnek el rossz eredményeket. Igaz, a Nagy Ő korábbi szériáinak nézettsége a hullámzások ellenére sem volt olyan alacsony, mint a mostani sorozaté.