Utoljára a Sírhant művek

Vágólapra másolva!
Az HBO sorozatának következő, ötödik szezonja egyben az utolsó is lesz, mert a széria alkotója szerint, mint előbb-utóbb minden hosszú ideje futó műsornál, a Sírhant művek esetében is elfogyott a folytatáshoz szükséges kreativitás.
Vágólapra másolva!

A temetkezési vállalkozásából élő Fisher család mindennapjait bemutató Sírhant művek (Six Feet Under) befejezését kérte Alan Ball, az HBO-sorozat vezető producere, ezért a tévétársaság hivatalosan is bejelentette, véget ér a széria, de azt még nem közölte, mikor kerülnek adásba az utolsó részek.

"A Sírhant művek-kel teljes mértékben kiélhettük kreativitásunkat, de ha valamiről szól ez a sorozat, akkor az az, hogy egyszer minden véget ér" - mondta a Golden Globe- és Emmy-díjas történet befejezéséről Alan Ball.

"Hiányozni fog a rendkívül tehetséges írókkal, szereplőkkel és a stáb többi tagjával végzett közös munka, és mindig hálás leszek az HBO-nak, amiért lehetővé tette, sőt, bátorított, hogy kompromisszumok nélkül mondhassuk el rendhagyó történetünket" - utalt Ball a 2001 nyarán debütált sorozat provokatív stílusára.

A Sírhant művek több szempontból úttörő tévészéria, az elsők között ábrázolta a melegszerelmet olyan természetes emberi kapcsolatként, amely nem káros, beteges vagy nevetséges.

Rendhagyónak számított a sorozat halálábrázolása is, ami Nagy-Britanniában botrányt okozott. A felháborodás oka az volt, hogy Sírhant művek-ben a temetkezéshez használt termékeket hirdető álreklámokat közöltek, háttérben hullának látszó színészekkel. Az amerikai tévészéria vitatott részeiben illatosító és konzerváló anyagok, valamint sebtöltő vásárlására biztatták a nézőket. Az egyik hirdetésen egy halottnak tetsző férfi látható, aki egy kitalált márkát népszerűsít . A műtetem mellé az In Eternum balzsamozó folyadék feliratú terméket helyezték, amelynek szlogenje: a bőr, amiért érdemes meghalni. A promóciós anyag szerint a kiváló minőségű árut a Fisher & Sons halottasházban lehet megvásárolni, amely a tévésorozatban szereplő fiktív intézmény neve.

A sorozatban közölt álhirdetéseket Nagy-Britanniában elítélte a helyi reklámszabályozó testület, és sok néző sem találta viccesnek. A sorozatot Nagy-Britanniában sugárzó Channel 4 nem értett egyet a szigorú megítéléssel, mert, a kereskedelmi adó véleménye szerint, a reklámok nyilvánvalóan a kozmetikai hirdetések paródiái.