Reklámstop az amerikai meleg hívőknek

Vágólapra másolva!
Több nagy amerikai tévé nem hajlandó sugározni a homoszexuális hívők egyházi elfogadásáért kampányolók hirdetését. A csatornák azzal indokolták a visszautasítást, hogy a rövidfilm túl ellentmondásos.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államok legnagyobb televíziós társaságai közé tartozó ABC, CBS és NBC sem vállalta az egyik protestáns felekezet félperces reklámjának közlését. A Krisztus Egyesítő Egyháza (United Church of Christ) kifogásolt klipjében - amely másság iránti toleranciát kívánja erősíteni - két kidobó ember őrködik egy templom előtt és egy melegpár előtt elállja a bejáratot, majd feltűnik néhány mondat, miszerint Jézus nem fordult el az emberektől.

Miután a CBS megkapta a felvételt, a csatorna vezetése úgy döntött, a kisfilm nem való a műsorukba. "Mivel ez a reklám a bizonyos személyek és szervezetek melegpárokat, illetve más kisebbségeket érintő kirekesztő magatartásával foglalkozik, valamint az a tény, hogy a kormányzat mostanában javasolta, hogy egy leendő alkotmány-kiegészítésben férfi és nő szövetségeként határozzák meg a házasság fogalmát - ez a szpot elfogadhatatlan sugárzásra" - indokolta a CBS a döntést.

Az ABC, szóvivőjük szerint, azért nem adta le a felvételt, mert "a csatorna nem fogad be olyan reklámokat, amelyek egy sajátos vallási tantételt hirdetnek." Az NBC pedig egyszerűen "ellentmondásosnak" nevezte a reklámot, ezért szintén nem adja le, miközben több más kisebb csatorna elfogadta azt sugárzásra. Mások mellett az ABC Family, a BET Discovery, a Fox, a Hallmark, és TNT is közölte homoszexuálisok iránti megértésre buzdító egyházi hirdetést.