Rivális nélkül maradt az Irigy Hónaljmirigy

2005.01.03. 13:55

Kiütötte ellenfeleit a TV2 szilvesztereste a csatornák nézettségi küzdelmében. Az év végi ünneplésbe a tévézést is beiktató néhány millió ember nagy többsége Sas József kabaréját és az Irigy Hónaljmirigy paródiaműsorát választotta. Az év végi eredmények után, átböngészve 2004 legnépszerűbb műsorainak listáját, azt is megtudhatja, miként alakult egész évben a csatornák versenye.

Szilveszterestére ismét nagyot változott a televíziók közötti nézettségi verseny állása. Akárcsak egy évvel korábban, 2004 utolsó napján is messze a TV2 volt a legkedveltebb magyar csatorna.

Az esti főműsoridőben a győztes kereskedelmi tévét több mint másfélszer annyian nézték, mint máskor sikeresebb riválisát, az RTL Klubot. Az est nyertese volt a közcsatorna is, amely más, átlagos napokon elért eredményét jelentősen túlszárnyalva, a teljes lakosság körében legyőzte az RTL-t, és második lett az év végi nézettségi versenyben.

A nap legnépszerűbb képernyős programja az este fél kilenc és fél tíz között a TV2-n közvetített Sas József-kabaré, a Sastaps volt 2 millió 136 ezer nézővel. A Mikroszkóp Színpad műsorával párhuzamosan sugárzott RTL klubos Heti hetes aznapi első epizódja a TV2 műsorához képest érdektelenségbe fulladt, mindössze 935 ezren voltak rá kíváncsiak. Jobban fogadta a közönség Hofi Géza 1991-es szilveszteri kabaréjának MTV-s ismétlését, A tiszta örűltek háza című előadást, amelyet 1 millió 536 ezren választottak, és jól ment a Névshowr két részben leadott különkiadása is.

A Sas-műsort követő újabb TV2-s kabaré, az Irigy Hónaljmirigy Csaó Darwin-paródiája szintén 2 millió körüli nézettséget hozott a csatornának, és ennek a produkciónak sem akadt komoly ellenfele - az ekkor az RTL Klubon adott Kész átverés-show-t Jáksó Lászlóval feleennyien választották. Este fél tizenegy után, a Bulizóna című zenés összeállítás idején, csökkenni kezdett a TV2 nézettsége, de a Fábry-show-t vetítő RTL Klub ekkor is lemaradt. Nem tudta azonban befogni a TV2 a Névshowr aznapi második részét, amelyet éjfél előtt láthatott a műsor közel másfél milliós közönsége.

2005 első perceiben mindhárom országos földi adón ugyanaz a műsor ment, Mádl Ferenc köztársasági elnök újévi köszöntő beszéde, amelyet legtöbben - talán a Névshowr húzóhatása miatt - az MTV-n akartak végignézni. Az államfő a köztévén 1 millió 363 ezer, az RTL Klubon 1 millió 273 ezer, a TV2-n pedig  1 millió 142 ezer emberhez beszélt. Érdekes változás volt ebben a rövid műsorsávban, hogy a fiatalabb nézők kategóriájában az RTL Klub a nézettségi lista élére ugrott.

Éjfélt követően a zenés műsort, illetve filmvígjátékot sugárzó kereskedelmi tévék nézettsége meredeken zuhant, az MTV azonban továbbra is sok nézőt ültetett a képernyő elé. A késői siker oka Lagzi Lajcsi Szuperbulija volt, amelynek újévi adását Szeged főteréről közvetítették. A műsor mellett nagyrészt idősebbek tartottak ki, és ez általában a közcsatorna más szilveszteri produkcióra is igaz volt.

Rendhagyó módon azonban az MTV így is hasonló eredményt ért el az ötven év alatti felnőttek körében, mint a máskor piacvezető RTL Klub, amely legnagyobb riválisától, a TV2-től a fiatalok kategóriájában is nagy vereséget szenvedett.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK