Szilveszterestére ismét nagyot változott a televíziók közötti nézettségi verseny állása. Akárcsak egy évvel korábban, 2004 utolsó napján is messze a TV2 volt a legkedveltebb magyar csatorna.
Az esti főműsoridőben a győztes kereskedelmi tévét több mint másfélszer annyian nézték, mint máskor sikeresebb riválisát, az RTL Klubot. Az est nyertese volt a közcsatorna is, amely más, átlagos napokon elért eredményét jelentősen túlszárnyalva, a teljes lakosság körében legyőzte az RTL-t, és második lett az év végi nézettségi versenyben.
A nap legnépszerűbb képernyős programja az este fél kilenc és fél tíz között a TV2-n közvetített Sas József-kabaré, a Sastaps volt 2 millió 136 ezer nézővel. A Mikroszkóp Színpad műsorával párhuzamosan sugárzott RTL klubos Heti hetes aznapi első epizódja a TV2 műsorához képest érdektelenségbe fulladt, mindössze 935 ezren voltak rá kíváncsiak. Jobban fogadta a közönség Hofi Géza 1991-es szilveszteri kabaréjának MTV-s ismétlését, A tiszta örűltek háza című előadást, amelyet 1 millió 536 ezren választottak, és jól ment a Névshowr két részben leadott különkiadása is.
A Sas-műsort követő újabb TV2-s kabaré, az Irigy Hónaljmirigy Csaó Darwin-paródiája szintén 2 millió körüli nézettséget hozott a csatornának, és ennek a produkciónak sem akadt komoly ellenfele - az ekkor az RTL Klubon adott Kész átverés-show-t Jáksó Lászlóval feleennyien választották. Este fél tizenegy után, a Bulizóna című zenés összeállítás idején, csökkenni kezdett a TV2 nézettsége, de a Fábry-show-t vetítő RTL Klub ekkor is lemaradt. Nem tudta azonban befogni a TV2 a Névshowr aznapi második részét, amelyet éjfél előtt láthatott a műsor közel másfél milliós közönsége.
2005 első perceiben mindhárom országos földi adón ugyanaz a műsor ment, Mádl Ferenc köztársasági elnök újévi köszöntő beszéde, amelyet legtöbben - talán a Névshowr húzóhatása miatt - az MTV-n akartak végignézni. Az államfő a köztévén 1 millió 363 ezer, az RTL Klubon 1 millió 273 ezer, a TV2-n pedig 1 millió 142 ezer emberhez beszélt. Érdekes változás volt ebben a rövid műsorsávban, hogy a fiatalabb nézők kategóriájában az RTL Klub a nézettségi lista élére ugrott.
Éjfélt követően a zenés műsort, illetve filmvígjátékot sugárzó kereskedelmi tévék nézettsége meredeken zuhant, az MTV azonban továbbra is sok nézőt ültetett a képernyő elé. A késői siker oka Lagzi Lajcsi Szuperbulija volt, amelynek újévi adását Szeged főteréről közvetítették. A műsor mellett nagyrészt idősebbek tartottak ki, és ez általában a közcsatorna más szilveszteri produkcióra is igaz volt.
Rendhagyó módon azonban az MTV így is hasonló eredményt ért el az ötven év alatti felnőttek körében, mint a máskor piacvezető RTL Klub, amely legnagyobb riválisától, a TV2-től a fiatalok kategóriájában is nagy vereséget szenvedett.