Barátok közt, győztesek közt

2005.03.02. 15:34

Múlt héten a reklámozók által célba vett 18-49-es korosztály nagy része dermedten figyelte, hogy az RTL Klub napi szappanoperájának pincébe zárt Magdi nénije miképp szabadul ki - hasonló ragaszkodás volt még érezhető a TV2 Naplója és a Tények iránt. Kimagasló eredményt produkált Győzike, a két izgalmas bokszmeccs pontozással nyert a Megasztár ellen, de nagyobb meglepetés nem akadt.

A nyolcadik héten az egyik nagy tévés csata szombat estére esett, ekkor a mindig erős - ám időtartamban hosszú - Megasztár igen felkészült, kigyúrt ellenfeleket kapott Erdei és Michalczewski személyében. A fiatal talentumok muzikális előadásait eleinte az összes tévénéző 26 százaléka figyelte, ám az utolsó fél óra, a kieső megnevezése már 35 százalékot ültetett a képernyő elé.

Vélhetően szombat este a távirányító a férfiaknál volt, ugyanis az adatok szerint ennél jobban érdekelte a tévénézőket a magyar ökölvívó újabb címvédése és a Tigris visszatérése: Madár nem túl magabiztos szárnyalását az épp tévé előtt gubbasztók 35,4 százaléka (1 millió 918 ezer néző) izgulta végig, a korábban igen magabiztos, ám ezúttal igencsak leeresztett Tigris vergődését pedig 40,4 százalék leste, fél tizenegy után.

A hirdetők számára fontos 18 és 49 közötti korosztálynál is hasonló volt a tendencia: Tóth Gabiék produkciójára relatíve kevesebben voltak kíváncsiak, mint a kieső megnevezésére. A Megasztár-t a fiatalabb korosztályból 623 ezren figyelték, miközben Erdei meccsén 743 ezren feszengtek. A nem éppen diadalmas, sőt sikertelen Tigris-visszatérést 805 ezren választották, szemben a zenei tehetségkutató utolsó etapjának 685 ezer nézőjével.

Mindenképp változás a korábbi hetekhez képest, hogy a TV2 Napló-ja mindkét kategóriában az élre került: a teljes lakosságból 2 millió 337 ezer ember figyelte a Képzelt riport-ról készített valódi riportot (43,7 százalék), miközben a 18-49-es korosztályból 972 ezer nézőt (42,4 százalékot) érdekelt a vasárnap esti adás. A teljes lakosságot tekintve az első négy helyből hármat TV2-es műsor csípett meg, de aztán csak RTL Klubos programok vannak jelen a húszas listán.

A Barátok közt erősen tartja magát a nézett műsorok közt, a fiatalabb korosztályból sokan kíváncsiak Berényi Miki börtönkalandjaira, rendre 41-43 százalék nézi dermedten a pincébe zárt Magdi néni vergődését. A titokzatos módon eltűnt Tóni gyerek esete az idősebbeket és a gyerekeket is aggasztja, mivel a teljes lakosságból átlagosan kétmillióan választják az évek óta futó hazai szappanoperát.

Forrás: MTI
Az RTL Klub nyert a Tigrissel, de Tigris ennek nem örült

A nagy rivális TV2 nemrég indult sorozatának még idő kell a megerősödéshez, a Jóban rosszban nem tudott felkerülni a legjobbak közé, bár mindent elkövetnek a nézettség növelésére: a napokban Michelle Wild ex-pornószínésznő is rábólintott egy visszautasíthatatlan ajánlatra.

Február 21-én, hétfőn a teljes lakosság körében végzett felmérés szerint Szulák Andrea talkshow-ját 1 millió 145 ezer fő nézte, ez legyőzte az RTL Klubon futó Pokoli küzdelem című amerikai akciófilmet - utóbbira 778 ezer néző volt kíváncsi. A TV2 sikere még a Tények, az Activity, de az Irigy Hónaljmirigy-Show Retro Klub című produkcióját is sokan választották, 1 millió 824 ezer néző derült az Illés- és Omega-paródián.

Múlt héten is az RTL Klub volt a legnézettebb hazai tévécsatorna. Az egész napot és a teljes lakosságot tekintve igen szoros az állás: 28,7 százalékot ért el az RTL Klub, 26,6-ot a TV2, 15,2 százalék az MTV részesedése, miközben a Viasat 3,5 százalékkal szerepel a három nagy csatorna mögött. Főműsoridőben, a reklámozóknak fontos 18-49-es korosztálynál már nagyobb az RTL Klub fölénye, itt 36,9 százalékot ért el a csatorna, szemben a TV2 29,5 százalékával.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK