Rengeteg - immár neves - hazai előadó indult a Megasztár-hoz hasonló tehetségkutatókban, sokaknak jelentette ez a kiugrás lehetőségét. A "diszkókirálynő" Szűcs Judit(h) például az 1972-es Ki Mit Tud? győzteseként lett először közismert - majd pályája újabb lendületet kapott a Metronóm'77 fesztivál után. Ekkor és itt tűnt fel Eszményi Viktória is, aki folk kategóriában győzött.

Az akkor még teljesen ismeretlen KFT együttes a nyolcvanas évek elején négy dallal is indult a Pop- és Táncdalfesztiválon - ők is tudták, hogy ez lehet a kiugrás. Be is jött: a Bábu vagy című daluk, az újhullámos, szokatlan előadás nagy sikert aratott, majd jött a közös turné az LGT-vel és a nagylemezek. A Hungária sem hagyta ki a lehetőséget: az 1981-es Pop- és Táncdalfesztivál részben róluk is szólt, a Limbó-hintó-t pedig azóta is adják a kereskedelmi rádióadók - bár a sulikban a már nem létező kisdobosok nem rendeznek már limbó-bajnokságot a nagyszünetben.

Timi és Gabi, várakozó állásponton

Látható tehát, hogy a Megasztár nem új dolog, legfeljebb a formátum, a műsor menete más. Sikeréhez kell a visszafogott, hűvös szépség, a dekoratív Görög Zita, és a harsány, néha teljesen infantilis beszólásokkal ripacskodó - persze komoly énnel is rendelkező - Till Attila. Az a kritika, hogy nem tesz jót az ifjú tehetségeknek, hogy a teljes ismeretlenségből pár hét alatt országosan ismert popcsillaggá válnak, nem áll meg a lábán: a korábban felsorolt példákból ugyanis látható, hogy hasonló tehetségkutató dobta felszínre a hazai zenei élet neves szereplőinek jelentős részét.

Kalmár Csaba