Vezet az RTL Klub, jön fel a Viasat 3

2005.04.20. 8:52

Különösebb meglepetések nem akadtak az elmúlt hét tévés nézettségi adataiban. Győzike mind a teljes lakosság, mind a 18-49-es korcsoporton belül az élen végzett, aláírta a következő kilenc részről szóló folytatást, majd "érépült Ámérikábá". A Barátok közt hozta a második helyet is az RTL Klubnak, a Napló pedig egy bronzot szállított a TV2-nek.

Az RTL Klub műsorait a teljes lakosság 29,4 százaléka választotta, miközben a TV2 26,6 százalékot ért el, így előbbi őrzi előnyét a nézettségi versenyben. A reklámozók által preferált 18-49-es korcsoportban öt százalék az RTL Klub előnye, viszont itt a legnagyobb a különbség a két kereskedelmi csatorna és a harmadik legerősebb piaci szereplő, az MTV közt. Míg utóbbi 13,7 százalékot tudhatott magáénak a múlt héten a teljes lakosságot vizsgálva, a fiatalabb korosztálynak csupán 8,8 százaléka kapcsolt a köztévére. Az MTV ennek megfelelően stílusváltást hirdetett meg, megcélozván a családokat, a fiatalabb nézőket. Erről bővebben itt.

Ugyanakkor egyre szembetűnőbb a Viasat 3 fölénye az M1-gyel szemben a kábeltévével rendelkező háztartások esetén, a 18-49 éves nézők körében, akik hétről hétre mind többen választják a Viasat 3-at. Az elmúlt hét eredménye tovább erősíti azt a trendet, mely szerint a kábeltévével ellátott háztartásokban a Visast 3 átvette az M1 pozícióját, és ez év 9. hetétől kezdve folyamatosan jobban teljesít a közszolgálati adónál, főképp az UEFA Bajnokok Ligájának köszönhetően.

Győzike továbbra is jolly joker, simán nyert a teljes lakosság körében és a fiatalabb korcsoport esetében is. Hétfő este 2,26 millió néző figyelte a hangos romacsalád hétköznapjairól készített reality-komédiát, ami az épp tévéző háztartások 45,4 százalékát jelentette. A célcsoportnál 50,4 százalékot ért el az újabb adás, azaz az épp tévézők fele választotta a ripacs előadóművész kalandjait. Miután Győzike kisebb gutaütést kapott, kórházba vonult egy estére, majd konstatálta, hogy nagyon szeretik, megkapta az újabb kilenc részről szóló szerződéstervezetet. Egy darabig alkudozott, siránkozott, majd aláírt - és jelenleg épp Floridában forgat a stábbal, ahol ő alakítja a magyar David Hasselhoffot a sajátos Baywatch-ban.

Azt RTL Klub a Barátok közt-tel, a Legyen ön is milliomos!-sal és a Fókusz-szal ért el jobb eredményeket, miközben a TV2 főleg hétköznaponként este kilenc után és hétvégén bizonyított. A Napló-ban bő kétmillió néző figyelte a Big Brother első győztese, Évi szenvedéseit, ugyanakkor közel kétmilliós nézőszámot ért el a szombat esti Megasztár, amiről persze mi is írtunk bővebben.

A legnézettebb film egy hongkongi akcióvígjáték volt, az a furcsa műfaj, amivel sok ember könnyedén kikergethető a világból - ennek ellenére 1,52 millió néző szavazott bizalmat a Kamukém című alkotásnak. A heti szappanopera, a Szeress most 1,27 millió nézőt vonzott, a Jóban Rosszban című napi sorozat legnézettebb epizódja pedig 1,17 milliós tábort gyűjtött össze. Az Áll az alku megverte péntek este a Benne leszek a tévében című produkciót, A Jedi visszatér pedig nem érte el az egymillió nézőt - ami nem is csoda, hiszen nincs ember, aki már ne látta volna legalább egyszer dagadt Jabba és a villámokkal operáló, gonosz uralkodó halálát.

A nézettségi lista legalján ugyanaz a két műsor szerepel: a vasárnap fél hatkor kezdődő Reggeli gondolatok című vallási műsor és az MTV interaktívnak hívott, de a jelek szerint magányos játéka, a Gazdálkodj okosan - bár a TV2-es Mókás mechanika című műsor sem szárnyalt.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK