Kitört a nyár

Vágólapra másolva!
Míg korábban egy-egy esős, szeles este szerfelett figyelemre méltó nézőszámot hozott néhány műsornak, az elmúlt hét adatait böngészve látható, hogy beköszöntött ismét a jó idő: egyre kevesebben töltik az délutánt-estét a képernyő előtt. Egyedül a Győzike családi félreality első etapjának befejező része vitte túl a kétmilliót, amúgy az élmezőny jobbára változatlan. Nagy bukás, kiugró siker nem volt. A visszatérő Konta Barbara gyerekeknek szánt fociműsorát az m1-en 53 ezer néző látta szombat délelőtt: a jelek szerint a többség inkább a szabadban rúgta a bőrt.
Vágólapra másolva!

Győzike első évadjának utolsó része volt az egyetlen műsor a múlt héten, mely az ABG Nielsen Media Reserach adatai szerint túlszárnyalta a kétmillió nézőt: az épp tévéző magyar honpolgárok 43,9 százaléka választotta a roma showman ideiglenes búcsúját. A Gáspár Győző családjával forgatott doku soap tavasszal valóságos diadalmenetet produkált, célcsoportjában mindössze a második adás vesztett csatát, utána viszont imponáló fölénnyel gyűrte le hol a Banánhéj-t, hol Frei Tamást, hol pedig a filmeket. A tavaszi menetelés utolsó epizódjában a Romantic sem énekelni, sem táncolni nem tudó frontembere a törököket boldogította. Sikereit látva szinte bizonyos, hogy ősszel folytatódik a show, erre utal az is, hogy a bulvárlapok szerint a népszerűséget és a pénzt is kedvelő Bea asszony mellett a két gyerek is megbarátkozott a kamerákkal, ők kívánják a folytatást. A jelek szerint Győzike még hezitál - talán az összeg eldöntése okoz némi dilemmát. Mindenesetre Salgótarján büszkesége a diplomáért hajtó fiatalok soraiban is komoly bázissal bír, erről bővebben itt.

A nézettségi toplista első öt helyén RTL klubos műsor található: a tradicionálisan jól teljesítő, hétköznap estéket rendre hozó Legyen ön is milliomos! - Barátok közt tengely mellé befért még az Amerikából épp hazatérő Fábry Sándor (40 százalékos közönségarány, 1,6 millió néző) és az elmúlt évek legbotrányosabb Forma-1-es futamáról sugárzott közvetítés, mely igen mérsékelt mennyiségű izgalmat tartogatott a nézők számára. Az indianapolisi, csonka mezőnyt átlagosan 1,57 millióan nézték, ami elég szép adat ahhoz képest, hogy a pilóták kétharmada a rajtrácsról egyenest a boxba hajtott.

A teljes lakosságot tekintve az RTL Klub még az Édes hatos című filmmel, az erre rímelő Heti hetes-sel, és a hétfői Fókusz-szal ért el figyelemre méltó eredményt. A TV2 két helyet csípett meg a Top 10-ben, Columbo és Asterix szállították a jobb helyezéseket. A már említett filmek mellett két amerikai akciófilmet ültek végig a nézők nagyobb számban: a Tökéletes katona folytatása és a Tiszta játszma keltette fel a militarizmusra hajlamos tévézők érdeklődősét.

Az MTV péntek este az Eperfesztivál közvetítésével érte el legjobb eredményét, ez 1,12 millió nézőt hozott. A lottóláz csúcspontján az ötös sorsolása érdekelt még nagyobb tömegeket, ekkor 963 ezer néző forgatta izgatottan izzadó tenyerében a nyertesnek vélt, ám valójában vesztes szelvényeket. Az m1 még a Kékfény című bűnügyi magazinnal és az Önök kérték kívánságműsorral produkált elfogadható nézettséget.

Konta Barbara a köztévén tért vissza, erről bővebben itt.

A három nagy tévécsatorna műsorait tartalmazó táblázat alján a kedd hajnalban futó Gazdagodj okosan című játék és a Gimnázium fantomja című amerikai rajzfilm szomorkodnak: utóbbi vasárnap, reggel hat előtt kezdődik, úgyhogy nem biztos, hogy a minőséggel van gond.

A teljes lakosságot és az egész napot vizsgálva, maradt a régi sorrend: az RTL Klub vezet (29,7 százalékkal), utána következik a TV2 (24,8 százalék), majd az MTV (13,4 százalék). A negyedik piaci szereplő, a Viasat 3,8 százalékot ért el, négy tizeddel jobbat, mint a 2004-es átlaga - holott a Bajnok Ligája sorozat már véget is ért erre az idényre. A 18 és 49 éves kor közti célcsoportnál már markánsabb az RTL Klub fölénye: főműsoridőben jó tíz százalékot vert rá a nagy riválisra.