A TV2 beragadt a rajtnál

2005.09.14. 9:23

Múlt héten a tévéző lakosság átlagosan 30,3 százalékban az RTL Klubot nézte, így ez lett ismét a legnépszerűbb csatorna. A TV2 a teljes lakosság esetében 24,9 százalékot ért, azaz későn rajtolt: úgy járt, mint egy sokáig szöszmötölő Forma-1-es csapat, melynek szerelői addig szüttyögnek a boxban, hogy a pilóták a tavalyi kocsival vágnak neki az új idénynek.

Az RTL Klub hetekkel korábban indította be az őszi struktúrát, ennek megfelelő előnyt is szerzett a csatorna. Az új programokkal csak mostanában kezdő TV2 után a szokásos szereplők vannak: az m1 13,3 százalékon állt meg, a Viasat pedig kerek 4 százalékot mutatott fel. A reklámozóknak fontos 18-49-es korcsoportnál szignifikáns az RTL előnye, főleg az esti órákban. Főműsoridőben a fiatalabb nézők 37,5 százaléka választotta, szemben a 28,2 százalékon álló TV2-vel, a 8,5 százalékos m1-gyel és a 4,6 százalékos Viasattal.

A teljes lakosságnál rendületlenül tartja magát a 3000. résznél járó hazai szappanopera, a Barátok közt. A szám csalóka, ugyanis itt 15 perces egy epizód, nem 58, mint a Maffiózók, vagy 45, mint az X-Akták - mindazonáltal így is komoly eredmény. Berényiék egyedüliként vitték át a kétmilliós határt, a második legnézettebb műsor, a Beverly Hills-i zsaru harmadik részére (TV2) 1,91 millióan kapcsoltak. A bronz ismét az RTL-é, a Lost harmadik része közel ugyanennyi nézőt érdekelt péntek este.

Az első tíz helyből hetet birtokol az RTL, hármat a TV2. A korábban ennél jobban szereplő Győzike a hatodik pozícióban található, a sorsdöntő magyar-svéd meccs pedig a hetedik legnézettebb műsor volt a múlt héten, 1,73 millióan szorongtak a képernyő előtt, majd ugyanennyien kacérkodtak a gondolattal, hogy az utolsó pillanatban bekapott gól és a szokásos zakó miatt érzett szörnyű fájdalmukban megdobálják az ostobán közömbös készüléket egy dühödten összegyűrt sörösdobozzal. Mindenesetre a fiatalabb korcsoportnál még ennél is jobb volt a foci nézettsége, úgyhogy van erre igény - kár, hogy ennél tovább soha nem jut a válogatott. Talán lengőtekével kéne próbálkozni, hiszen 1986 tavasza óta futballban nem nagyon sikerül semmi.

Columbo szerdán közel annyi nézőt érdekelt, mint Fábry egy nappal később (1,5 millió néző), noha az Esti Showder simán vette az akadályokat, lazán legyűrte az ellenfeleket (a Szökevényfutam és a Dűne című filmeket indította ellene a TV2, az m1 meg egy német filmmel próbálkozott). A nemzeti főadó legjobb helyezését az Önök kérték kívánságműsor csípte meg (egymillió néző), de szorosan ott liheg a nyakában a Tisztelet a kivételnek című magyar film és a Kékfény.

A 18-49-es korcsoportban az első helyet még megszerezte a TV2-nek Eddie Murphy, ám utána hat pozícióban az RTL jeleskedik, a már említett toplistás programok (Győzike, Bk) mögé becsúszott a Két túsz között című amerikai akcióvígjáték. Ebben a korcsoportban már valamivel hátrébb található a Legyen Ön is milliomos!, bár a 12. hely miatt nem kell pironkodnia Vágó Istvánnak. Az m1 egyik műsora sem tudott felkerülni a Top 30-ba ebben a korcsoportban, de talán a Szomszédok ismétlése, Süsü kisfia, azaz az új műsorrend meghozza a nézőket is.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK