Kijátszotta aduit az RTL Klub

2005.09.29. 9:32

A múlt heti tévés nézettségi toplista meglehetősen egyhangú képet mutat: noha a legnézettebb harminc műsorból 15 az RTL Klubon, 14 a TV2-n és egy az MTV-n futott, az élmezőnyben csak RTL-es produkciók vagy megvett filmek, sorozatok tanyáznak. A Top 10 első nyolc helyét foglalja el a csatorna, a TV2 csak a 9. és a 10. helyet csípte meg. Az első tízesben az RTL Klub dominál, a második tízes a TV2-é. Jolly Jokernek számít mostanság Vágó, Győzike és a Bk.

Ismét a Barátok közt egyik epizódja volt a hét legnézettebb műsora, így a szappanopera kész főnyeremény a csatornának, hiszen minden hétköznap este legalább kétmillióan odakapcsolnak, hogy megfigyeljék, miképp csajozik Géza, vagy hány sört szopogat el Vili bácsi. A hazai szappanopera magabiztos szereplését a TV2 új sorozata sínylette meg leginkább, hiszen a Mátyás király téri lakók miatt viszonylag kevesen nézték meg a Vásott kölykök-et. Csütörtökön az AGB Nielsen mérése szerint a teljes lakosságból 2,06 millióan figyelték az évek óta sikeres hazai sorozatot, majd 1,56 millió néző hallgatta Fábry poénjait. A Barátok közt-tel egy időben kezdődő Vásott kölykök 1,22 millió nézőt érdekelt huzamosan, miközben a Lakat alatt című amerikai film 553 ezer felnőttet kötött le. Az m1-en az őszre visszatérő A Nagy Könyv egy adása futott, viszonylag csekély nézettséggel, 387 ezer nézővel.

Sem Győzike, sem tábora nem karcsúsodik jelentősen, 2,03 millióan követték a tavasz meglepetésemberének újabb kalandjait. A bronzérem ezúttal Vágó István zsebébe vándorolt, 1,98 millió nézőt érdekelt a múlt keddi Legyen ön is milliomos! A negyedik pozícióban végzett a Visszatérés a kék lagúnába című romantikus amerikai film, de a keddi Fókusz is kitűnően teljesített. Hatodik helyre ért be a péntek esti Lost, de a keddi RTL-es Híradó-nak és az Esti Showder-nek sincs oka szégyenkezni - utóbbi például 45,2 százalékos közönségaránnyal futott, és ez csak részben köszönhető a meghívott kajakoslányoknak.

Az őszt több hetes késéssel kezdő TV2 inkább a hétvégén vitézkedett, ugyanis a csatorna két legnézettebb műsora szombatra (Csao Darwin) és vasárnapra (Napló) esett. A TV2 jobban teljesítő műsorai közt szerepel még a szerdai Columbo és a Jóban Rosszban egyik epizódja: a kórházas sorozat lassan, de biztosan javítgatja pozícióit, immár 1,41 millióan figyelték a keddi részt. A tavasszal ragyogóan teljesítő Áll az alku gyengélkedik (Az Eltűntek az ellenfele péntek esténként), a már említett - Csernussal, Kiszel Tündével és Torres Danival kiegészült - Vásott kölykök csak 25 százalékos közönségaránnyal futott.

Változatlanul szeretik az emberek Móniká-t, ugyanis a legnézettebb kibeszélőshow hétfőn 40 százalék felett teljesített, azaz tíz - bekapcsolt tévés - otthonból négy lakásában ez a műsor ment. A TV2-nek is van egy ilyen aduja, a Walker, a texasi kopó 46,7 százalékkal futott.

A kereskedelmileg fontos 18-49-es csoportnál hasonló a helyzet, mint a teljes lakosság esetében: a Berényi-klán uralja a lista élét, ott liheg Magdi néni mögött Gáspár Győző, majd a Lost csapata. A tízes listán több az akciófilm, de a TV2 itt is csak a 9. és a 10. helyet tudja felmutatni. Az m1 nem tudott felkerülni - a fiatalabb célcsoport esetében - a Top 30-ba. A nagyobbik közszolgálati tévécsatorna csak a teljes lakosságnál került be a harmincba, az Önök kérték című kívánságműsorral - éppen a harmincadik helyre, 1,06 millió nézővel.

Az eddig leírtak fényében nem meglepő, hogy az RTL őrzi vezető pozícióját, 30,8 százalékkal (ami jobb, mint a nyári átlaga). 25,3 százalékkal a TV2 a második legnézettebb hazai csatorna, miközben 12,4-en állt meg az m1, 3,9-en a Viasat. A reklámozóknak fontos, fiatalabb korcsoportban - ahogy már megszokhattuk - nagyobb a köztévé lemaradása. Itt is az RTL vezet 31,7 százalékkal, 26,3 százalékkal követi a TV2. Az m1 a korcsoport 8,3 százalékát, a Viasat a fiatalabbak 5 százalékát tudta elcsábítani hosszabb távon.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK