Fábry egyedül is elvan

2005.10.27. 9:57

A tévézési szokásoknál nagy változás nincs, továbbra is az RTL Klub vezet, átlagosan a nézők 31,5 százaléka választja a csatornát. Második a teljes lakosságnál 25,2 százalékon álló TV2, harmadik a 12 százalékot összekapirgáló m1, míg a Viasat 4,1 százalékon állt meg. A 18-49-es korcsoportnál 32,8 százalékkal vezet az RTL, mögötte a helyzet ugyanaz. Az m1 7,8 százaléka ebben a kategóriában igen hervasztó, még a tavalyi átlaghoz (11,3) képest is. Az is beszédes adat, hogy csatorna második legnézettebb műsora a lottósorsolás volt.

Ha egy műsorfajtából minden részt listába állítunk, akkor meglehetősen egyhangú képet mutat a Top 10: az első öt helyen a Barátok közt heti epizódja, a hatodiktól a tizedik helyig pedig a Legyen ön is milliomos! részei találhatók, ami azt jelzi, hogy az átlagmagyar hazamegy, belapátolja a vacsorát, elküldi leckét írni a gyereket, lepöcköli a kanapéról a méltatlankodva nyávogó macskát, és bekapcsolja a tévét, hiszen jön a Fókusz, majd Vágó, végül pedig a Barátok közt.

Amennyiben azt a listát vizsgáljuk, melyben csak a legnézettebb epizódok szerepelnek, a TV2-nek akkor is csak egy műsora, a vasárnap esti Napló fért fel a Top 10-re. A már említett kvíz és szappanopera mellett (csak itt regisztrált az AGB Nielsen kétmillió nézőnél többet) igen sokan nézték múlt héten a Csudafilm-et, a papírformát hozta a tradicionálisan magas nézettségi mutatókkal rendelkező Győzike, de a Cobra 11 is 1,86 millió embert érdekelt, tehát továbbra is az RTL Klubot választják legtöbben.

A TV2 a szombati Tények-kel és az Activity-vel ért el jobb eredményt a teljes lakosságnál, de a Csao Darwin és az Áll az alku is elfogadhatóan teljesített. A Jóban Rosszbanlegnézettebb epizódját 1,32 millió magyar leste, ez kereken egymillió nézővel kevesebb, mint a többéves fórral rendelkező Barátok közt heti legjobb eredménye.

Az m1 továbbra is csak az Önök kérték című kívánságműsorral tudott egymilliónál több nézőt elcsábítani. Szomorú, hogy a köztévé második legnézettebb műsora az ötöslottó számsorsolása volt, de ez nem érte el az egymilliós határt - rémes belegondolni, mi lesz, ha megnyeri valaki a nagy pénzt, és újra "csak" pár milliót lehet majd nyerni. Az m1 harmadik legnézettebb adása a Kékfény volt, miközben a harmadjára ismételt Szomszédok-at 4-500 ezren követik. A többet érdemlő Dob + Basszus 392 ezer nézőt vonzott, nyilván ennek a triplája lenne, ha az RTL Klubon futna.

Csütörtök este a teljes, tévéző lakosság 45,3 százaléka követte szakértő figyelemmel a Barátok közt újabb epizódját, majd a különleges Esti Showder futott az RTL Klubon, 44,2 százalékos közönségaránnyal, 1,73 millió nézővel. A TV2 Vásott kölykök című gyerektáboros műsora csak a nézők 19,4 százalékát ragadta meg, és ugyanilyen közönségaránnyal futott utána A szex a legjobb diéta című német vígjáték. Az m1 Zsaroló zsaru-jai a tévézők 15,9 százalékára voltak hatással, ám A Nagy Könyv-re csak 10,1 százalék maradt a csatornán.

Az eredmények láttán nyilvánvaló, hogy a humoristának német sztárvendégre sincs szüksége a jó nézettség eléréséhez, magában is elviszi a show-t.

Péntek este debütált a TV2 Buzera című műsora, melynek reklámkampánya előtt a kreatívok alighanem a Kispál és a borz együttes egy régi dalát hallgathatták, melyben elhangzik a "rajzolj pöcsöt a plakátra" felszólítás. A műsort intenzívnek mondható promóciós kampány előzte meg (összesen 450 plakát került ki, ezekből 150 darab telefonfülkékre), amelynek során a TV2 konfliktusba keveredett Budapest III. kerületének polgármesterével, aki szerint az ákombákom gyermekrajzok (melyek azért többé-kevésbé felismerhetően férfi és női nemi szervet szimbolizálnak) ízléstelenek és elfogadhatatlanok.

Az asztal mögött ült a Heti Hetes-ből átcsábított Verebes István, a már jó ideje a csatorna szolgálatában lévő Havas Henrik (Mokka) és Torgyán József is, ők lesznek állandó arcai a műsornak, két, mindig változó tag mellett. Nézettségben nem volt akkora dobás az első rész, vélhetően a csatorna is jobbat várt. A teljes lakosságból 1,14 millióan választották, többen, mint a tíz perccel később kezdődő, ám bő egy órával tovább tartó Tűz a mélyben című filmet (986 ezer néző), melyet az RTL Klub tűzött műsorára. A közönségarányt tekintve a Buzera 32,7 százalékot ért el, a rivális csatornán futó akciófilm 37,5 százalékot teljesített. A 18-49-es korcsoport esetében rosszabbul teljesített az új show-műsor: a hirdetők célcsoportjából 441 ezren nevettek Verebes poénjain és Torgyán doktor okoskodásain, míg a Tűz a mélyben 564 ezres nézettséggel futott. Előbbi 26,4 százalékos közönségarányt ért el, utóbbira az épp tévézők 42 százaléka voksolt.

A szombat estét nézettségben a Jackie Channel és Erdei Zsolttal kiálló RTL Klub nyerte. Az ABG Nielsen adatai szerint az Első csapás-ra az épp tévézők 36 százaléka volt kíváncsi. Ez 1,7 millió nézőt jelent, de nem sokkal maradt le a Csao Darwin, a TV2 szombat esti szórakoztató show-ja sem, amit 1,59 millióan figyeltek. Az m1 egy magyar és egy amerikai filmmel kísérletezett, de ezek csak szerény 10 százalékos nézettséggel futottak.

Balzsay Károly meccsét az épp tévézők 41,8 százaléka figyelte (1,54 millió néző), ám Erdei jóval este 11 után kezdődő bunyójára már "csak" 1,42 millióan maradtak, ez viszont 56,2 százalékos közönségarányt jelentett, ami kiemelkedő. Ennek megfelelően a Get Carter című film a TV2-n nem érte el a húszszázalékos közönségarányt, azt öt tévézőből csak egy választotta.

A kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban is hasonlóan alakultak az arányok, a fiatalabb nézők több mint fele választotta Madár pofonjait. A Csao Darwin ugyanúgy 34 százalékot teljesített, mint a teljes lakosságnál, míg a Stallone-filmet a tévézők 23,4 százaléka választotta. A reklámozók célcsoportjában alacsonyabb volt az m1 nézettsége: a Philemon és Baucis alig 5,5 százalékot érdekelt.

A 18 és 49 éves kor közti nézőknél a heti Top 10 már némiképp más képet mutat, bár itt is jelentős az RTL fölénye. A csatorna esti szappanoperája itt is népszerű, de csak második (viszont 50 százalék körüli közönségaránnyal!), miközben a Csudafilm vitte haza az aranyat, azaz megéri néha magyar filmeket is műsorra tűzni - és nem csak éjfélkor. A reklámozók célcsoportjában felfért még a dobogóra a Vészhelyzet újabb epizódja is.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK