Fábry-show: két dudás egy csárdában

2005.12.07. 9:24

Győzike szeptemberben őrült rikoltásokat hallatva, harsogva kergette körbe-körbe Vágó Istvánt a Legyen ön is milliomos! extrakiadásában, és ez igen jó nézettséget hozott az RTL-nek. Múlt héten a roma sztár Fábryt látogatta meg, és a parádés nézettség sem maradt el. Volt a Fókuszban, a Találkozásokban. Ha így megy tovább, Gáspár Győző felbukkan majd a Cobra 11-ben, a Vészhelyzetben, a Lost túlélői között, a Heti Hetesben - vagy a Barátok köztben, amint épp elszereti a magányossá lett, Miklós miatt szomorkásan rezignált ügyvédnőt.

A teljes lakosságnál mért 30,7 százalékos átlagos nézettséggel ismét az RTL Klub lett a legnépszerűbb hazai tévécsatorna. 26,4 százalék preferálta huzamosan a TV2 adását, 12,7 százalék horgonyozott le hosszabb időre az m1-en (ez közel három százalékkal rosszabb, mint a 2004-es átlag), míg a Viasat 3 múlt héten 3,6 százalékon állt meg (ami hangyányival jobb, mint a tavalyi átlag). A 18 és 49 éves kor közti nézők esetében már nagyobb a differencia, ám igazi szakadék a főműsoridőt szemlélve tátong a két nagy kereskedelmi tévé közt: a kereskedelmi célcsoportban esténként az RTL 40,6 százalékon, míg a TV2 27,9 százalékon áll - azaz előbbi rendre nyeri az estéket. A legtöbb háztartásban a Fókusz - Legyen ön is milliomos! - Barátok közt műsorfolyam végighömpölyög, így nem túl meglepő az előny.

A 18-49-es korcsoportnál és a teljes lakosságnál is ugyanaz a végeredmény szültetett, ami viszont nem jellemző. Általában hasonló az élmezőny, hiszen ami a kereskedelmi célcsoportnál első, nem lehet huszadik a teljes lakosságnál sem, de ezúttal ugyanaz a három műsor szerepel a dobogón, és ugyanabban a sorrendben. Győzike ellentmondást nem tűrve mászott fel a dobogó felső fokára, 2,71 millió néző leste show-jának újabb epizódját (tán pont ekkor volt kirúgva otthonról). A második helyen az Esti Showder múlt heti adása áll, 2,48 millió nézővel: a csinos-dögös rendőrnőkkel és - minő meglepetés! - Győzikével poénkodó Fábry nézőszámban ugyan elmaradt a romanticos show-jától, viszont közönségarányban jócskán felülmúlta azt. Nagyon komoly eredmény, hogy 61,3 százalékot mért az AGB Hungary: százból hatvanegy magyar tévéző őket nézte, a harminckilenc fennmaradó tévéző pedig a többi csatornát figyelte.

A pocakos ripacs szerepeltetése más RTL-es műsorokban nem új ötlet: szeptemberben Vágó István kvízét látogatta meg Győzike. A műsorvezetőt megkergető, rikoltozó főhős mellett Béja asszony, LL Junior és egy pornószínésznő vetélkedhetett, a nézők pedig akkor is kitartóan követték a show-t: a teljes lakosságnál az épp tévézők több mint fele nézte a Legyen ön is milliomos! különleges adását, 52 százalékos közönségaránnyal futott a műsor.

A Barátok közt legnézettebb epizódja múlt héten a teljes lakosságnál 48,8 százalékos közönségarányt ért el, így a Mátyás király téri gruppnak sem kell bánkódnia a harmadik hely miatt, hiszen a 2,47 milliós nézőtábor is több mint korrekt. A kereskedelmi célcsoportnál - mint már említettük - ugyanez a sorrend, a közönségarány pedig 57 és 47 között mozog.

Az RTL Klub és Vágó István kvíze lett a negyedik (2,12 millió néző), majd jön a Híradó, egy amerikai vígjáték és a Fókusz. Sokan követik a Cobra 11-et, 1,74 milliósra duzzadt a Szeress most! című heti szappanopera nézőtábora. Mónika délutáni talkshow-jának legnézettebb része 43,3 százalékos közönségaránnyal ment, a Lost pedig másfél millió tévézőt érdekel.

A TV2 a Tények-kel (1,83 millió) és a Napló-val (1,77 millió) szerepelt jobban, bár a Magellán című tudományos magazin 1,68 milliós eredménye vagy Walker, a texasi kopó 49,4 százalékos közönségaránya is figyelemre méltó. A TV2 a Titkok könyvtára című amerikai kalandfilmmel került még be a legjobb húszba, a Megasztár mellett, ugyanakkor a mi szavazásunkban is elfogadhatóan szereplő Rex felügyelő 41,6 százalékos nézettsége is igen jó. A kereskedelmi célcsoportnál a TV2 csak egy műsort tudott delegálni a Top 10-be. A fiatalabbaknál 30 százalék felett teljesített még a zenei tehetségkutató, a Magellán és a Napló, ugyanakkor a két nyomozó, Columbo és az új Kojak - ha nem is sokkal, de - alatta maradt ennek.

Az m1 legnézettebb műsora egy nosztalgia-adás volt, az Önök kérték című kívánságműsor 1,11 millió nézőt vonzott, hasonlóan szerepelt a szombat esti A maharadzsa lánya, harmadikként felbukkant az ötöslottó sorsolása. A Kékfény gonosztevőinek, bűnözőinek láttán 924 ezer tévéző borzongott, a legnézettebb (csütörtöki) MTV-s Híradó-ból pedig 830 ezren informálódtak.

A Viasat 3 kínálatából a Szex és New York volt múlt héten a legcsábítóbb elem (271 ezer néző). A csatorna saját toplistáján a délután vetített Vadmacska című sorozat egyik epizódja ugrott fel a második helyre, de a Miami helyszínelők is a Viasat átlaga felett teljesítettek.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK