Süti a hasban, szem a tévén

2005.12.28. 11:13

Győzike diadalmasan búcsúzott a tévézőktől: az AGB Nielsen mérései szerint a kereskedelmi célcsoport 58,3 százaléka, a teljes lakosság 54,3 százaléka nézte az utolsó (?) adást. A bő 2,5 millió néző olyan komoly eredmény, hogy a második legnézettebb műsor, a Barátok közt is csak tisztes távolból követi. Mit nézett a magyar múlt héten, karácsonykor?

Az elmúlt héten a tévéző lakosság 29,5 százaléka követte az RTL Klub műsorát, 27 százalék nézte huzamosan a TV2 adását, miközben az m1 12,6 százalékot, a Viasat 3 pedig 3,7 százalékot szerzett. A kereskedelmileg fontos célcsoportnál hasonló a helyzet, itt 30,9 százalékon állt meg az RTL, ami valamivel több, mint a 28,4 százalék, ami a TV2 mért eredménye. Ebben a korosztályban továbbra sem túl népszerű az m1, ám a Viasat sorozatait már inkább a fiatalok figyelik. Este, főműsoridőben, a 18-49-es korcsoportnál már bő hat százalék az RTL Klub előnye.

A hét legnézettebb műsorát a távozóban lévő Győzike szállította, 2,25 millió nézőt érdekelt, miképp búcsúzik (ideiglenesen?) a pocakos showman - ez kiemelkedő, 54 százalékos közönségarányt jelent. A hétfő amúgy is igen erős nap volt az RTL Klub számára, hiszen a hétnyitó Barátok közt 2,18 millió nézőt hozott, az azt megelőző Legyen ön is milliomos 1,98 milliós tábort tudhatott magáénak, de még a Fókusz is odacsábított 1,82 millió magyart. Ezzel ki is osztottuk a dobogós pozíciókat és a nézettségi lista negyedik helyét, pedig még csak hétfőnél járunk.

Érdekesség, hogy azt gondolná az ember, nincs olyan, aki ne látta volna legalább négyszer a Pretty Woman - Micsoda nő című filmet, ahol Julia Roberts remek példát mutat az elveszett, útkereső lányoknak és bebizonyítja, milyen jó móka prostituáltnak lenni. A természet csodájaként ötven foggal megáldott művésznő és a filmben szerelmetes lelkületű milliárdost alakító Richard Gere filmjét 1,81 millióan megnézték újra, talán meg lehetne ismételni jövő héten is. A hatodik helyre befért a hétfői (megint hétfő) Híradó, így az RTL Klub szállította a legnézettebb hírműsort.

A teljes lakosságnál a Top 10 második felét TV2-es műsorok foglalják el, 33-37 százalékos közönségaránnyal. Columbo nyomozásán 1,64 millió néző izgult, a Tények információira közel ugyanennyien szomjaztak, a Shrek is befért még a legnézettebb műsorok közé, ahogy az Ebadta delfin című amerikai filmvígjáték is beúszott (pajkosan, huncut módon) a Top 10-be, 1,6 millió néző leste a vizes kalandot. A Megasztár maratoni adását közel 1,5 millióan nézték.

A 18-49-es korcsoportnál, a reklámozók célcsoportjánál az első két pozícióban nincs változás, Győzike egészen megdöbbentő, 58,3 százalékos közönségaránnyal zsebre tette a nézőket, de szépen hozott a Barátok közt is. Egy amerikai rajzfilm, a Shrek kúszott még fel a dobogóra - ezen kívül a legjobb tízben már csak egy helyet csípett meg a TV2, azt a Bazi nagy görög lagzi című film hozta. A többi helyet az RTL Klub műsorai töltik be.

Nézettségi fronton továbbra is gyengélkedik az m1: a lottósorsolás volt ismét a legnézettebb műsor, ami komoly kritika. A vasárnapi Híradó még átvitte az egymillió nézős határt, de a többi alatta maradt ennek. Viszonylag nézett a Kékfény, az Életképek, a Gyurcsány-interjú 670 ezer nézőt érdekelt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK