Célfotó dönt az RTL Klub és a TV2 közt

2006.01.10. 11:59

Ősszel nézettségben végig vezetett az RTL Klub, nagyobb izgalmak nem akadtak, legfeljebb a differencia mértéke volt kérdéses. Szilveszterre visszavonulót fújtak az RTL-nél, így persze a TV2 nyert. A lendület tart még, a múlt héten behozta hátrányát a csatorna, az új Áll az alku pedig a legyőzhetetlennek hitt Barátok közt nézettségét is felülmúlta.

Míg 2005-ben nézettségben csak nyáron tudta megszorongatni a TV2 az RTL Klubot (ősszel magabiztosan utóbbi csatorna vezetett végig, főleg a Fókusz - Legyen Ön is milliomos! - Barátok közt tengelynek és persze Győziké-nek köszönhetően), az elmúlt héten már fej fej mellett haladt a két nagy kereskedelmi csatorna. A teljes lakosság 27,3 százaléka preferálta huzamosan az RTL adását, ugyanakkor 26,9 százalék követte átlagosan a TV2 műsorait. Az m1 13,9 százalékot szerzett (hangyányival jobb, mint az őszi átlag), a Viasat 3 pedig ez elmúlt hónapokhoz hasonlóan 3,8 százalékon áll. Főműsoridőben, teljes lakosságnál célfotó sem döntene: a két nagy csatorna 30,5 százalékon áll.

Persze a kereskedelmi adók inkább a reklámozók célközönségére figyelnek, a 18 és 49 éves kor közti tévénézőknek készítenek főképp műsorokat. Ebben a kategóriában, egész napot vizsgálva az RTL nyert, 29,1 százalékkal a TV2 28,5 százalékával szemben, de az esti időszakban, a főműsoridőben már a TV2 diadalmaskodott, igen kis különbséggel, mindössze egy tizeddel. Az m1 szokás szerint tíz százalék alatt maradt, a Viasat sem érte el a négyszázalékos átlagos nézettséget.

A fiatalabb korcsoportban a húsz legnézettebb műsorból 11 az RTL Klubon, 9 a TV2-n futott. Hétfőn nagyon erősen kezdett a TV2: az Aktív 42,5 százalékos közönségaránnyal nyitott, ezzel a második legnézettebb műsor volt a héten. A győztes az utána következő megújult Áll az alku volt, az épp tévézők 43,1 százaléka nézte érdeklődve Gundel Takács Gábor vetélkedőjét. Az RTL Klub a Tök alsó című vígjátékkal megszerezte a bronzot.

A negyedik pozícióba az ősszel nem éppen lenyűgöző nézettségi mutatókat produkáló NCIS - Tengerészeti helyszínelők úsztak be, persze hétfőn. Vasárnap este tradicionálisan sok honpolgár kapcsolja be a készüléket, szívében szorongással, felkészülvén a hét dolgos teendőire: ekkor futott jó nézettséggel a Cobra 11 (RTL), és a Crocodile Dundee (TV2). A hetedik helyre ért be a Barátok közt legnézettebb epizódja (mily meglepetés, a hétfői), nyolcadik lett a Lost, jó negyvenszázalékos közönségaránnyal. Annak, aki lemaradt volna róla: egy karakter meghalt, egy kisember született, így az osztály létszáma változatlan.

A legnézettebb Fókusz (nem találják ki) a hétfői volt, közel tíz nézőből négy ezt figyelte. Javított - ha nem is gyászos, de - kissé halovány eredményein Kojak, a Született feleségek pedig az épp tévézők 34 százalékát érdekelte.

A teljes lakosságnál is az Áll az alku nyert, hétfőn 2,22 millió néző figyelte, de a szerdai és a csütörtöki is igen jó eredményt ért el. Míg a vetélkedő heti átlagos nézettsége 2 millió 60 ezer volt, addig a Barátok közt átlagosan napi 1 millió 783 ezer nézőt kötött le az első műsorhéten. Az eredmény azért is figyelemre méltó, mert Berényiék igen népszerűek évek óta, a TV2 sehogy nem talált méltó ellenfelet: Kertész Géza mindenkit könyörtelenül elintézett. A két tévénél is nyilván az egyik nagy kérdés, hogy marad-e a trend, vagy újra feltámadnak a barátok - hiszen egy erős esti műsor befolyással van az előtte futó és az utána jövő műsor nézettségére is.

Az m1 új szórakoztató műsora, a Névshowr helyére került Krém Szűcs Judithtal, a Unique együttessel és a Hooligans csapatával 671 ezer nézőt vonzott (12,1 százalékos közönségarány), a viszonylag új Kell 1 pasi pedig 611 ezer nézőt érdekelt. Hogy lássuk, mennyit jelent ez: a szerda délután futó Sheena, a dzsungel királynője az RTL-en ennél több nézőt csábított: a vadonban is mindig hibátlan sminkkel és szőke festett hajjal ugráló, dekoltázsra figyelő, dekoratív nő kalandjai közel 700 ezer nézőt érdekeltek. A Knight Rider-ről vagy a Bűbájos boszorkák-ról már nem is szólva.

A negyedik legnézettebb hazai tévécsatorna, a Viasat 3 főképp a Helyszínelők-kel és a New York-i helyszínelők-kel csábított sok nézőt a képernyő elé. Mindkettő 350 ezer nézőt érdekelt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK