Megszűnt az RTL Klub dominanciája

2006.01.18. 9:18

Fej fej mellett halad az AGB Nielsen adatai szerint a két nagy kereskedelmi csatorna. Miközben tavaly rendre az RTL Klub nyerte a versenyt, néha 8-9 műsort szállítva a Top 10-es listára, az év első két hetében felzárkózott a TV2. Míg a múlt héten utóbbi csatorna műsora volt a legnézettebb a teljes lakosságnál, az RTL-t választották többen a 18-49-es célcsoportból. A fór nem nagy: előbbi esetben hat tized százalék a differencia, a kereskedelmi célcsoportnál négy tized a különbség. Egy ide, egy oda.

Átrendeződés figyelhető meg a nézettségi toplista élén, hátrébb szorult néhány olyan műsor, mely tavaly még rendre az élmezőnyben szerepelt: így a Barátok közt legnézettebb epizódja múlt héten csak az ötödik helyre ért be, a 18-49-es korcsoportnál pedig a Fókusz pusztán 19. lett, a Legyen ön is milliomos! pedig csak a 22. pozícióban tűnik fel. Múlt héten az Aktív minden este megverte nézettségben Vágó István kvízét, ami komoly eredmény, hiszen pont a szakállas műsorvezető szállította 2005 legnézettebb műsorát.

A teljes lakosságnál és a kereskedelmi célcsoportban egyaránt a TV2 vasárnap esti filmje, a Krokodil Dundee második része nyert. A tíz legnézettebb műsorból hatot ezúttal a TV2 szállított: második lett az Áll az alku 2,04 millió nézővel, harmadikként befutott a szombati Tények, negyedikként az utolérhetetlen színészóriás, a mimika királya, azaz Walker, a texasi kopó szerepel (48,7 százalékos közönségaránya kiemelkedő, bár a rezzenéstelen arcú Chuck Norrisnak szeme se rebbenne az adatokat látva). A listán eztán három RTL-es műsor jön: a már említett Bk, a hétfői Híradó és Vágó István kvíze. A Napló még befért a legnézettebb tízbe, ahogy a megunhatatlannak tűnő Rex felügyelő is ott szimatol a Top 10 végén.

Pár szó a minap Golden Globe-díjat nyert sorozatokról: a Lost múlt heti epizódja inkább egy összefoglaló, múltba révedő rész volt, így is 1,55 millióan nézték. A Született feleségek 1,41 millió nézőt ültetett a képernyő elé. Sandra Oh, A Grace klinika egyik szereplője is kapott glóbuszt, az új, RTL-es sorozat múlt heti epizódja 27,6 százalékos közönségaránnyal ment, amiért a csatornánál nem jár vállveregetés - azaz a kórházi sorozat még nem bizonyított, a Vészhelyzet sikerét persze nem könnyű reprodukálni.

A reklámozóknak fontos, fiatalabb korcsoportban a már említett ausztrál-amerikai kalandfilm mellett sokan nézték a Rendőrakadémia második részét és az Áll az alku hétfői adását. 800 ezer (fiatalabb) néző alatt végzett a Cobra 11, a Barátok közt vagy a Lost, de ezek a műsorok így is előkelő helyen állnak a listán. A viszonylag új, mindenesetre a régihez képest feltűnően más Kojak a 18-49-es csoporthoz tartozó tévézők 34 százalékát hódította meg, akárcsak az NCIS, a Tengerészeti helyszínelők. A fiatalabb célcsoportban a Top 10-ből hét műsor az RTL-en futott.

Múlt héten a legnézettebb hazai tévécsatorna a TV2 volt, műsorát a nézők 27,5 százaléka választotta általában. Az RTL Klub adása 26,9 százalékot ért el. Bár a teljes lakosságnál a TV2 nyert a tavalyi, RTL-es fölény után, a csatorna a 18-49-es korcsoportban már nem tudta megismételni a bravúrt, itt az RTL Klub nyert négy tizeddel. A két nagy kereskedelmi tévé éles nézettségi versenye a nézőknek kedvez, és talán nem tolja még jobban a bulvár irányába az adókat. A 18-29-es korcsoportban az RTL Klub nyert, bő egy százalékkal, ám a fiatal nőknél már 3 százalék a TV2 fórja. Egy ide, egy oda: nagy kérdés, hogy trendről van-e szó, vagy csak ideiglenes a TV2 erősödése - mindenesetre főműsoridőben az RTL Klub vezet.

Az m1 múlt héten 14 százalékot ért el a teljes lakosságnál, de csak 8,6 százalékos az eredménye a kereskedelmi célcsoportnál. Különösen a 18 és 29 éves kor közti nézők szoktak le a közszolgálati adóról, itt csupán 5,5 százalék az m1 részesedése.

A negyedik legnézettebb hazai csatorna múlt héten is a Viasat 3 volt: a régi, sikeres sorozatokra építő adó - mely vasárnap kezdte újra sokak örömére a Twin Peaks-et - 4,4 százalékot ért el a teljes lakosságnál, míg a célcsoportban 4,8-ra tornázta fel magát. A Helyszínelők mellett Poirot nyomozásai keltették fel a tévézők érdeklődését. A legnézettebb órában 334 ezren tapadtak a képernyőre, hogy a New York-i Helyszínelők csapatának drukkoljanak.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK