Még mindig jól Áll az alku

2006.02.08. 10:29

A hét két legnézettebb műsora a TV2-n futott, ugyanakkor az átlagokat és a fiatalabb célcsoportot vizsgálva az RTL Klub nyert. A teljes lakosságnál nagyon ment az Áll az alku és a Napló, a fiatalabbak bolondulnak a Lostért és a Rendőrakadémia harmadik részéért. Sváby átverős műsorának folytatása jól tartja magát, katasztrofálisan szerepel viszont a Buzera - ha maradnak a (lefelé) mutatók, hamar leveszik a műsorról, és mehet az Írisz tévére.

A múlt héten újfent az RTL Klub volt a legnézettebb hazai tévécsatorna, átlagosan a teljes lakosság 28,1 százaléka választotta műsorait. Két százalékkal lemaradva követi a TV2, az m1 13,4 százalékot ért el, a Viasat pedig 3,7 százalékon állt meg. A reklámozók főbb célcsoportjában 1,3 százalékos az RTL Klub előnye legfőbb riválisával szemben. A 18 és 49 éves kor közti tévézők esetében szokás szerint haloványan teljesített az m1 (8,7 százalék), de a Viasat is négy százalék alatt maradt. Esténként, főműsoridőben valamivel jelentősebb az előny: százból 35 tévéző általában az RTL-t nézi, 31 a TV2 műsoraira esküszik, miközben az m1 7,5 százalékot szerezett, a Viasat pedig 3,5-öt.

Noha az átlagot tekintve az RTL vezet, a TV2 szállította az év ötödik hetének két legnézettebb műsorát. A hétfői Áll az alku izgalmai 2,14 millió tévézőt késztettek arra, hogy az elkapcsolást fontolgató, rajzfilm után kutató gyerek kezére verjenek, mikor épp a távirányítóval játszott, miközben a szokás szerint vasárnap jelentkező Napló 2,03 millió magyart ültetett a képernyő elé (érdekesség, hogy a műsor a 18-49-es korcsoportban csak a 18. helyre vánszorgott be). A harmadik legnézettebb műsor a pénteki Legyen ön is milliomos! volt, azaz korai még leírni a formátumot, pláne Vágó Istvánt.

A hírműsorok közül a szombati Tények 1,94 millió nézőt vonzott, miközben a legnézettebb RTL-es Híradó a vasárnapi volt, 1,77 millióan figyeltek erre. Az m1 hírműsorai nem fértek be a legnézettebbek közé, noha a csatorna átlagához képest jól szerepeltek.

Az élmezőnyben ott van még két, egymáshoz közeli sorozat, a napi Barátok közt (1,9 millióan figyelték a keddi epizódot) és a heti Szeress most (1,84 millió néző). A Jóban Rosszban legnézettebb része 1,4 milliós közönséget szórakoztatott. A külföldi sorozatok közül egyértelműen az első évad végéhez közelítő Lost volt a legnépszerűbb, a pénteki epizódra 1,85 millió néző tapadt, ami közel 38 százalékos közönségarányt jelentett. Walker, a texasi kopó rendületlenül tartja magát az élbolyban, 47,5 százalékos közönségaránya egészen megdöbbentő, a heti legmagasabb. A világszerte igen sikeres, sok országban hódító, szexis és merész Született feleségek Magyarországon néha megfáradt, picit ráncos, erősen sóhajtozva, lomhán piacra induló asszonyok képét mutatják, mert bár az 1,31 millió néző nem tragédia, egy ilyen szellemesen morbid sorozatnak a 29,2 százalékos közönségarány kissé halovány.

A kereskedelmi tévéknek és a reklámozóknak is fontosabb 18-49-es korcsoportban már más a helyzet, itt három RTL-es műsor áll az élen, miközben a tízből hetet visz el a csatorna. Először került a nézettségi lista élére a Lost, 45,3 százalékos közönségaránnyal, azaz péntek este száz viszonylag fiatal tévézőből 45 nézte dermedten a dzsungel felett szálló fekete füstöt, a félbolond francia nőt, a tutajt vízre bocsátó partra vetett túlélőket. Ebben a kategóriában a Rendőrakadémia harmadik része lett a legnézettebb film (a teljes lakosságnál a Huncutka nyert). Az AGB mérései szerint háromezerrel több fiatal néző figyelte a hétfői Barátok közt-epizódot, mint ugyanazon a napon az Áll az alku-t. A Született feleségek ebben a kategóriában már jobban szerepel, az épp tévézők harmada nézte a kertvárosi eseményeket - mostantól viszont egy másik, USA-ban sikeres sorozat, a Vészhelyzet-pótló Grace klinika lesz az ellenfele. A Nem a te napod második része is jól szerepelt, 37,6 százalékos közönségarányt ért el Sváby András átverős műsora. A haldokló Buzera viszont nem éri meg a nyarat. Célcsoportjában 22,3 százalékon vergődik, de a teljes lakosságnál is a lista alján lapul.

Az egyes közszolgálati csatornánál csak a lottósorsolás érte el az egymilliós nézettséget, miközben bő 900 ezren nézték a Kékfényt-t és a Névshowr pótlására gyártott Krém-et. A 87 éves Komlós Juci és Alföldi Róbert incselkedős beszélgetése huzamosan 873 ezer nézőt érdekelt.

A negyedik legnézettebb hazai csatornánál a Miami helyszínelők a teljes lakosságnál kikaptak New York-i kollégáiktól, de a 18-49 évesek közt visszavágtak. Ezek a teljes lakosságnál nagyjából 360 ezres nézettséget hoztak, miközben a harmadik helyre befutott Poirot nyomozásait 294 ezer honfitárs figyelte.

Kalmár Csaba

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK