Szoros versenyben az RTL Klub és a TV2

2006.03.21. 15:05

Miközben a kereskedelmi célcsoportban három százalékkal vezet az RTL Klub, a teljes lakosságnál már feltűnően közelről követi a TV2: itt csak három tized a különbség. A 18-49-es kategóriában az RTL-é az első hét hely, de ha az idősebb tévézőket is beszámítjuk, akkor továbbra is az Áll az alku az első.

Abszolút kiegyenlített a verseny a teljes lakosságnál a két nagy kereskedelmi tévé közt: az RTL Klub múlt héten, átlagban 27,7 százalékot ért el, a TV2 pedig csak három tizeddel marad le tőle, azaz ezúttal szoros eredmény született. Bő három százalék az RTL fórja viszont a 18-49-es célcsoportnál (30,9 százalékot ért el, szemben a TV2 27,8 százalékával szemben). Az m1 a teljes lakosságnál pont hozta a 2005-ös átlagot, azaz a 13,8 százalékot, de a fiatalabbaknál csak 8,7 százalékot jegyezhetett fel. A negyedik legnézettebb hazai csatorna, a Viasat 3 az összes tévézőnél 3,8 százalékot szerzett, ám 4,3-re javított a kereskedelmi célcsoportnál.

Az év 11. hetében ennek megfelelően alakultak a toplisták is. A 18-49-es kategóriában a legnézettebb húsz műsorból tizenkettő az RTL-en futott (de az első tízből kilenc), a TV2 nyolcat vitt be a Top 20-ba. A fiatalabbak láthatóan szívesen néznek végig egy-egy filmet: az élmezőnyben található a legnézettebb Dr. Dolittle, amerikai filmvígjáték, amit 100 épp tévézőből 45 választott. Az Állj, vagy jövök akcióvígjáték is erős volt vasárnap, 42 százalékos közönségaránnyal futott, de a lista első tízesébe még odasodródott a Szupervihar című katasztrófafilm is. A német autópálya-rendőrök élete továbbra is módfelett izgatja a magyart: a Cobra 11 az épp tévéző, fiatalabb korcsoport 45 százalékát varázsolta el. A sorozatok közt nagyon jól ment még a Rejtélyek városa, ami valójában olyan, mint egy maratoni X-akták, csak éppen Scully és Mulder nélkül.

A TV2 műsorai közül jól szerepelt ebben a korcsoportban (is) az Áll az alku (37 százalékos közönségarány) vagy a tévézők harmadát érdeklő Irigy Hónaljmirigy show. A Megasztár 30 százalékos nézettség alatt maradt kicsivel, a Napló csak 28 százalékos közönségaránnyal futott, a Nem a te napod sikere pedig főleg attól függ, ki az átvert célszemély. Múlt héten csak minden negyedik tévéző választotta Sváby műsorát.

A teljes lakosságnál kissé más a kép, itt rendületlenül tartja magát az élen az Áll az alku, 2,14 millióan függtek a csütörtöki adáson. A TV2-es sikervetélkedő után négy RTL-es műsor jön, Vágó kvíze mellett a Dr. Dolittle is túllépte a kétmilliós nézettséget. Győzike jó eredményeket hoz, de már a múlté a dicsőséges szárnyalás: persze az 1,92 millió néző és a 38 százalékos közönségarány így is tisztes eredmény. Rövidesen a főhős egy pornószínésznővel utazik Afrikába, ez az epizód alighanem nézetettebb lesz, mint egy szimpla, otthoni rikoltozós-ajtócsapkodós rész. A Megasztár negyedik döntőjét 1,5 millióan nézték átlagosan, az épp tévézők harmada figyelte, miképp pottyan ki a versenyből a svéd-magyar Hoffmann Mónika. A fanyar, értelmiségi humorral készült, néha szórakoztató Cadillac Drive nem került fel a Top 30-ba: az esti tízes kezdés ellenére 870 ezren látták.

A hírműsorok közt a 18-49-es kategóriában a vasárnapi, RTL-es Híradó nyert, ez 40 százalékos közönségaránnyal futott, szemben a legnézettebb, szerdai Tények-kel, ami százból 35 tévézőt érdekelt. A teljes lakosságnál viszont fordult a kocka, ott a vasárnapi Tények volt a legnépszerűbb, 1,86 millió nézővel - bár a csütörtöki Híradó is hozott 1,81 millió nézőt, így nincs nagy differencia.

A köztévé legnézettebb esti hírműsora a szerdai volt, 1,1 millió nézővel, és ez volt egyben az m1 legkedveltebb műsora. Az egymillió nézős határt a közszolgálati csatorna még két műsorral tudta átlépni: az ötöslottó sorsolással (a tízperces kis programra aligha büszkék a tévénél) és a Krém című, vasárnap esti táncos-énekes műsorral. 832 ezren nézik az Életképek-et, A Szólás szabadságá-t közel 750 ezren követték.

A Viasatnak a csütörtök volt viszonylag erős napja: A helyszínelők és a lépcsőn talált véres hulla 418 ezer nézőt vonzott, körülbelül az épp tévézők tizedét. A rögvest utána következő Miami helyszínelők megtartottak 326 ezer nézőt, de a Bajnokok Ligája meccsei is hoztak negyedmilliót.

Kalmár Csaba

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK