TV2 - RTL Klub: élesedik a harc

2006.04.19. 15:07

A teljes lakosságnál és a 18-49-es célcsoportnál is a TV2 volt a múlt héten az erősebb, bár a főműsoridőben nem hagyja magát az RTL Klub, ekkor haloványabbnak bizonyult a nagy rivális. Hogy nagyobb legyen a zavar, a teljes lakosságnál Gundel Takács és a TV2 nyert, a kereskedelmi célcsoportban viszont a Vészhelyzet és az RTL Klub diadalmaskodott.

A múlt héten a TV2 volt a legnézettebb hazai tévécsatorna, 26,9 százalék választotta huzamosan. Az RTL Klub mindössze négy tizeddel lemaradva követi, miközben az m1 adását a teljes tévéző lakosság 14,5 százaléka preferálta. A Viasat 3,78 százalékon kötött ki. Ennél érdekesebb, hogy a TV2 ezúttal a kereskedelmi célcsoportban is erősebbnek bizonyult egyes számú riválisánál, hiszen a 18-49-es korosztálynál 28,6 százalékot írhatott fel, szemben az RTL 28,1 százalékával. A fiatalabbaknál az m1 kereken tíz százalékot jegyezhetett fel, a Viasat 3 pedig 4,2 százalékon állt meg. Főműsoridőben viszont az RTL az erősebb, szűk két százalék az előnye a TV2-vel szemben.

Az már tisztán látszik, hogy a választások jót tettek a közszolgálati csatornáknak, mert a politikai műsoroknak, híradóknak köszönhetően növelték nézettségüket. A fiatalabb célcsoportban az m1 igen régen ért el tízszázalékos nézettséget - a tavaly átlaga 9,1 volt, egész nap és főműsoridőben is. A TV2 megerősödésével párhuzamosan az RTL veszített pár százalékot: a tavalyi átlaga 29 százalék volt a teljes lakosságnál, a múlt heti 26,5 százalékra redukálódott. A célcsoportnál a tavalyi 31 százalék 2006 15. hetére 28,1 százalékra csökkent.

A viszonylag gyengébb RTL-es eredmény nem tükröződik a 18-49-es korcsoport kedvenc műsorait tartalmazó listán, hiszen ennek élén négy olyan műsor szerepel, amely ezen a csatornán futott. A Vészhelyzet újabb részeit imádják a fiatalabbak, százból negyven tévéző követte a múlt heti epizódot. A Pelenkás bajkeverő francia vígjáték kúszott fel négykézláb a második helyre, Győzike pedig megcsípte a bronzérmet. Tízből hetet szállított az RTL Klub, a TV2 az Áll az alku-val, az Aktív-val és az NCIS-szel képviseli magát a jobbak közt.

A teljes lakosságnál továbbra is az Áll az alku a kedvenc, a pénteki adást 2 millió 27 ezer tévéző követte - egyben ez volt az egyetlen műsor, mely átvitte a kétmilliós lécet. Győzike száz tévézőből 37-et érdekelt huzamosan, a Barátok közt csütörtöki részére pedig 1,8 millió néző tapadt, az épp tévézők 36 százaléka.

A Legyen ön is milliomos! legnézettebb adása a szerdai volt, ezzel ötödik a listán. A Megasztár 1,58 millió nézőt szórakoztatott, a Napló-t 1,54 millióan "nyitották ki". A Született feleségek-nek nem tett jót a pihenő, épphogy befértek a Top 20-ba, 28,6 százalékos közönségaránnyal. A Rejtélyek városa a fiatalabbaknál népszerű, de a teljes lakosságnál csak szűk 26 százalékkal futott a múlt heti epizód. A Nem a te napod halovány 23 százalékot teljesített mindkét vizsgált kategóriában - itt nagyban függ a nézettség attól, hogy mennyire kedvelt-ismert-utált a célszemély.

A Mokka, a TV2 reggeli magazinja jól teljesít. Hónapok óta veri az RTL Klub reggeli műsorát, a 18-49 évesek körében pedig magabiztosan vezet a Nap-kelte előtt is (TV2: 27,8 százalék, RTL: 24,1 százalék, m1: 22,5 százalék). A fiatalok (18-29 évesek) körében pedig az m1 gyakorlatilag nincs is versenyben - a Nap-kelte inkább az idősebbeket ülteti a képernyő elé.

Az m1 legnézettebb műsora a csütörtöki az Este volt, ebből 905 ezren informálódtak. 800 ezres nézettségen felül volt még a Gőg című sorozat aznapi része, a lottósorsolás, A szólás szabadsága és a zenés show, a Krém. A 18-49-es korcsoportnál a Ben Hur jött be leginkább, ám a hosszú filmet a csatorna szétcincálta. A szombat esti darabkát mindenesetre a kereskedelmi célcsoport 20 százaléka követte.

A Viasatnál ezúttal a Miami helyszínelők legyűrték Las Vegas-i kollégáikat, már ami a magyar tévénézők számát illeti. Az előbbi sorozat epizódját csütörtökön 320 ezren nézték, a később kezdődő A helyszínelők-re 302 ezren maradtak. Szerda este egy filmet vetített a csatorna, Az igazság megszállottjai 2. része volt a csatorna harmadik legnézettebb műsora a múlt héten.

Továbbra is népszerű a Névshowr vasárnap este. A teljes lakosságból közel egymillióan kapcsoltak (legalább rövid időre) az ATV-re: az épp tévézők 7,6 százaléka nézte Hajdúék vendégeit. A kábeltévével ellátott háztartásokban csak a két nagy kereskedelmi csatorna műsora tudta megelőzni az MTV-ből kirúgott műsort.

Kalmár Csaba

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK