Maradona hazája, a kétszeres világbajnok Argentína ma játssza harmadik csoportmeccsét. Megvizsgáltuk, mit néznek a 2,76 millió négyzetkilométeres, negyvenmillió lakosú országban. Az egyik legnézettebb esti hírműsor - a Canal 13 híradója - első 20 percéből 19 focival, a válogatottal foglalkozik.

A futball-világbajnokság egyik nagy esélyese lett Argentína, miután válogatottjuk úgy alázta meg 6-0-ra Szerbia és Montenegró csapatát, hogy különösebben el sem fáradt. Megvizsgáltuk, mennyire nézik Maradona hazájában a vébét: nem csalódtunk, rengetegen követik figyelemmel. Argentínában a Telefe nevű csatorna adja az összes meccset - a rengeteg szappanopera (így az új Isaurát is felvonultató, modernizált Rabszolgasors) mellett. A népszerű Canal 13 tegnap esti politikai-gazdagsági  hírműsora, melyet megnéztünk, az első 5-6 percben csak és kizárólag a futball-vébével foglalkozik, mintha más hír nem is lenne a világban. Pekerman nyilatkozata elé még egy kis reklámot is becsúsztattak, a híradó 11. perce körül - amiből 10 perc csak a válogatott esélyeit taglalta.

A 2006-os labdarúgó vb eddigi legmagasabb közönségarányát a brazilok Ausztrália elleni meccse hozta a Telefének, ez 38 és 43 százalék közt mozgott, az időeltolódásnak köszönhetően délután egy órás kezdettel.

Nem az argentinok meccsét nézték legtöbben? A szám csalóka, mert a hatalmas északi szomszédot ugyan szemmel tartják, de a saját fiaikat még inkább: Argentínában négy kereskedelmi adó is adja a válogatott küzdelmeit, azaz a nézőnek több választási lehetősége is van, szinte eldöntheti, hogy kit akar kommentátornak, mely korábbi futballista elmés megjegyzéseit, szakmai észrevételeit akarja hallani. Összesítve tehát többen látták az argentinok meccseit, mint az örök rivális mérkőzéseit, azonban a 38,3 százalékos átlagos nézettség akkor is figyelemre méltó: korábban a helyi tévés elismerések, a Martín Fierro-díjak átadását nézték igen sokan, ez még a Canal 9-en futott, május 29-én.

A szerbek elleni 6-0-s diadal a nézők közel 32 százalékát vitte a Canal 13 adóra (ez a csatorna leadja még a héten a cseh-olaszt is, figyelembe véve, hogy az ország lakosságának jelentős része rendelkezik itáliai ősökkel), de a Telefe is felmutatott bő 25 százalékot: a nézők négy csatornán nézték, és a bekapcsolt készülékek közel 70 százalékán foci ment. Argentínában, amúgy a délelőtti időszakot általában nem is veszik figyelembe, az Ibope nevű cég a 12 és 24 óra közti intervallumot vizsgálja. Az említett - Európában délutáni - meccs, az időeltolódás miatt ott délelőttre esett, délelőtt 10 és déli 12 közt ünnepelhette a nép az argentin győzelmet.

Az említett Ibope a magyar tévécsatornák nézettségi adatait szolgáltató AGB Nielsen helyi megfelelője, dél-amerikai vállalatok ezreinek reklámköltése függ a számoktól. A cég jelen van Argentínában, Brazíliában, Kolumbiában, Costa Ricában, Chilében, Ecuadorban, Guatemalában, Mexikóban és még egy sor országban.

Kalmár Csaba