Ügyetlen volt A láthatatlan ember

2006.07.19. 12:53

Natalia Oreiro egyelőre nem a régi, ellenben jól debütált a Dolmen című francia sorozat. A láthatatlan ember valamit eltolt, mert bő félmillióan is látták, közben az m1-en a lottósorosolás okoz nagyobb izgalmakat. Heti tévés nézettség a napernyők alól.

A teljes lakosságnál feltámadt a TV2, hiszen 25,3 százalékot szerzett az elmúlt héten, szemben az RTL Klub 24,9 százalékával. Az m1 alulról súrolta a 15 százalékot, a Viasat pedig egytizeddel maradt le az öt százalékról. A 18-49-es célcsoportban viszont már nem volt pardon, itt az elmúlt hónapokban is vezető RTL-é a dobogó legfelső foka: a kereskedelmi célcsoportnál 28,9 százalékot ért el a csatorna, ettől 3 százalékkal maradt el a legfőbb rivális TV2. A fiataloknál 10 százalék alatt teljesített a köztévé egyes csatornája, miközben 5,3 százaléknak örülhetett az amerikai sorozatokat ipari mennyiségben sugárzó Viasat.

A teljes lakosságnál a focivébé utáni űrben a Barátok közt teljes diadalt aratott, 1,51 és 1,68 milliós nézettséget produkáltak az elmúlt hét epizódjai: a hétfőire tapadtak legtöbben. A Mrs. Doubtfire című amerikai vígjátékon 1,51 honfitársunk kuncogott, a Dolmen - rejtelmek szigete című francia sorozat első részén pedig 1,44 millió néző borzongott, ezzel pedig el is keltek a dobogós helyek. A TV2 bekormányozta a vasárnapi Tények hírműsort a negyedik helyre, és hasonló, 1,43 milliós nézettséget szállított a Napló is. A Te vagy az életem című szappanopera legnézettebb része az első héten épphogy elérte a 900 ezer nézőt, egyelőre úgy tűnik, hogy a Natalia Oreirót 6-8 évvel ezelőtt körbevevő mámoros rajongás némiképp csillapodott 2006 füllesztő nyarára. A láthatatlan ember-t a TV2-n 504 ezren látták, valamit rosszul csinált.

Az m1-en közel 900 ezren lesték reménykedve az ötöslottó-sorsolást (de a legtöbb nézőnél a világ körüli luxusút helyett marad a nagyapó telke), bő 800 ezer nézőt hozott a közszolgálati csatornának a Hofi-emlékműsor és a Kékfény. A negyedik legnézettebb hazai csatornán, a Viasaton még mindig A helyszínelők az ászok, 361 ezer nézővel, a Miamiban tevékenykedő kollégák nyomozása 334 ezer magyart érdekelt. A Viasatnál a Motoros zsaruk robogtak be a harmadik helyre.

A kereskedelmi tévéknek és a reklámozóknak fontos 18-49-es célcsoportban az első öt helyen RTL-es műsorok feszítenek: a tévézők közel 40 százaléka látta a Mrs. Doubtfire-t, a haragban lévő Berényi fivérek civakodását vagy a szélfútta, titokzatos szigeten játszódó Dolmen-t. A Végképp eltörölni című akciófilm és a Függő játszma 3. része ért még be az élmezőny mögé, erre a TV2 csak a Felpörgetve című - szintén okos - akciófilmmel tudott válaszolni vasárnap. A listán hátrébb található, de igen jó közönségarányt produkáló műsorok közül érdemes megemlíteni a Fókusz-t (az épp tévézők 40,6 százaléka látta hétfőn) vagy az NCIS-t (41,7 százalék), netán a megunhatatlannak tűnő Walker, a texasi kopó-t: Chuck Norris pompás, utolérhetetlen arcjátékában a tévézők 41,6 százaléka gyönyörködött.

Kalmár Csaba

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK