Visszavágtak A szökés fegyencei

2006.10.19. 11:37

A TV2 múlt héten nézettségben beérte az RTL Klubot a teljes lakosságnál, de utóbbi tartja előnyét a hirdetőknek kedves, fiatalabb korosztályban. A TV2 egy francia filmmel, az RTL a napi szappanoperával aratott. Szerda este fordult a kocka: két hete a feleségek verték el a rabokat, a múlt héten viszont a fegyencek náspángolták el a gazdag, kertvárosi asszonykákat.

A teljes lakosságnál a múlt héten beérte a TV2 az RTL Klubot, mivel előbbi 25,7 százalékos, utóbbi pedig 25,8 százalékos nézettséget ért el, az egész napot vizsgálva. Az m1 adását átlagban a nézők 14,2 százaléka választotta, a Viasat 3 pedig 5,1 százalékos nézettséget jegyezhetett fel. Az MTV a fiatalabbaknál továbbra sem túl népszerű (a 8,8 százalék rosszabb, mint a tavalyi, vagy a 2006 szeptemberi adat), ám a 18-49-es célcsoportnál 6,5 százalékra jött fel a Viasat. A kereskedelmi célcsoportnál három százalék az RTL Klub előnye az egész napot vizsgálva, ám főműsoridőre ez hat százalékra hízik.

Kétmilliós nézettséget az elmúlt héten egy műsorszám sem ért el, no, majd a borongós, rideg novemberi estéken lehet bizonyítani! A Barátok közt csütörtöki epizódja állt legközelebb hozzá (1,93 millió magyar figyelte a Rózsa presszó életét), de a pénteki Fókusz stábja is örülhet az 1,91 millió nézőnek. A dobogó harmadik fokára a TV2 által vetített Pofa be című vígjáték fért fel, az vasárnap este futott. A teljes lakosságnál jól ment a Napló második fele (közel 35 százalékos közönségarány, 1,72 millió tévézővel) és az Activity is (1,66 milliós nézettség), azaz kifejezetten jó vasárnapot zárt a hétvégén amúgy is általában erős TV2.

A Cobra 11 rögvest az élmezőny után jön, 1,65 millió nézővel, de a szerdai Áll az alku is elért 1,6 millió nézőt. Az Esti showder közel másfélmilliós tábort szórakoztatott, száz tévézőből 41 figyelte Fábryt. A szökés a múlt héten százezer nézővel megverte a Született feleségek-et, ugyanakkor a fél hatkor kezdő Mónika két talkshow-ja is nézettebb volt, mint a sokkal előkelőbb sávban lévő, második évadnál járó Lost-Eltűntek - ami azért elárul egyet s mást a közönség ízléséről. A Te vagy az életem ("argentinul" Sos mi vida, kasztíliai spanyolban Eres mi vida) című argentin szappanopera láthatóan lehúzza az RTL Klub koraesti nézettségét (ennek az Aktív és a Jóban rosszban örül), rá is kérdeztünk: egyelőre marad Natalia Oreiro, mert így is van sok hirdető, akiknek kedves az a közeg, illetve a szappanopera által elért célcsoportok. Feltehetőleg nem a 49 éven felüli, többdiplomás férfiakról van szó.

Az m1 legnézettebb műsora a majdnem egymillió tévézőt elérő hétfői Híradó volt. Látszik, hogy az ötös lottón egyre kövérebb a nyeremény, mert közel ugyanennyien lesték reménykedve a sorsolást. A csatorna saját toplistáján a Kékfény a harmadik, 916 ezer nézővel, a negyedik az Önök kérték című kívánságműsor. Az Életképek bő 800 ezres táborral bír, akárcsak a Kedd 21.

A Duna tévé október 13-i Híradó-ja volt a csatorna legnézettebb műsorszáma, ezt közel 130 ezren figyelték átlagosan. A csatorna saját toplistáján második lett a Hontalanul Afrikában című német játékfilm, ez közel 120 ezer nézőt érdekelt huzamosan. A riasztóan vérszegény magyar futball nyár óta már nem kell az RTL Klubnak, de a Duna tévé még lát lehetőséget benne, így a Borsodi liga egy meccse lett a harmadik, 111 ezer nézővel.

A kereskedelmi célcsoport kedvence a Pofa be című francia akcióvígjáték volt, a TV2 filmje 973 ezer fiatalabb nézőt szórakoztatott. Hasonlóan szépen szerepelt a hétfői Barátok közt, ekkor a tévéző célcsoport 41 százaléka nézte az RTL Klubot. A Fókusz lett a harmadik, a fiataloknál a Cobra 11 ismét megverte a Napló-t vasárnap este, holott a német akciósorozatból ismétlések mennek. Fábry a hetedik helyre kapaszkodott fel, közel 40 százalékos közönségaránnyal. Az RTL börtönös sorozata célcsoportban is legyűrte a Lila akác köz lakóit. A célcsoport közel harmada nézi az NCIS - tengerészeti helyszínelők-et hétfőnként, ugyanakkor a fiatalabb nézőkénél már jobban szerepel a Lost - noha messze van az első évad nézetségétől.

A Viasat 3-nál nagy a boldogság: a csatorna fő célcsoportjában, a kábeltévével rendelkező 18-49 évesek körében a harmadik legnézettebb csatorna lett Magyarországon: mind az elmúlt héten (Viasat 3: 9,4% SHR, M1: 6,0% SHR), mind pedig 2006 első 41 hetében (Viasat 3: 7,3%SHR, M1: 6,9%SHR) megelőzi az M1-et.

Kalmár Csaba

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK