Jót tesz a tévének az internet

Vágólapra másolva!
Jól jártak azok a tévécsatornák, amelyek az internetre is feltették egyes műsoraikat - állítja egy közelmúltban készített tanulmány.
Vágólapra másolva!

Ma már viszonylag sok tévéműsort (köztük olyan slágereket, mint a Szökés vagy a Grace klinika) a világhálón is nyomon követhetünk - ezzel a jelenséggel foglalkozott közös kutatásában a Nielsen Analytics és a Scarborough Research. Az összegző tanulmány legfontosabb megállapítása talán az, hogy az internetes tévézéssel csak tovább szélesedett a közönség: a show-k ezzel a sugárzási formával ugyanis a fiatalabb, jómódúbb és magasabb iskolázottságú nézőréteget is elérték.

A csatornák tehát, amelyek az internetre is feltették bizonyos tartalmaikat, olyanokat is elértek ez úton, akik a hagyományos tévén nem nézték volna a műsort, talán azért, mert nem is tudtak róla vagy éppen időhiánnyal küszködnek. Az internetes tévé előnye azonban, hogy nem csak otthon nézhetjük, de például az irodában vagy egy wifi-kapcsolattal rendelkező kávézóban is.

Persze, nem csak erről van szó: a tanulmány szerint azokban a háztartásokban, ahol szélessávú internetet találunk (melynek segítségével tévé minőségben is nézhetjük a műsort), négyszer nagyobb a valószínűsége annak, hogy magasabb végzettségűek laknak - akik tanulmányaikra alapozva, jobban is keresnek az átlagnál.

A kutatás szerint ezzel nagyszerű, új piac nyílt meg a hirdetők számára is, hiszen a jól kereső fiatalok számítanak a leginkább fogyasztó rétegnek. A hirdetők, egyedül az Egyesült Államokban, évente körülbelül 70 milliárd dollárt költenek tévéreklámokra, így bizonyára az internetes hirdetésre is szánnak pénzt.