Nicktropolis néven indított közösségi oldalt a Nickelodeon, ahol a gyerekek virtuális képviselőjüket (avatarjukat) megalkotva bolyonghatnak. A városban különféle játékok, illetve mini-showműsorok várják az ifjú látogatókat, akik mindeközben természetesen egymással is cseveghetnek -, ahogy ez az ilyen típusú közösségi oldalakon lenni szokott.
Mivel azonban gyermekekről van szó, a csatorna különösen ügyelt a biztonságra: a chatelésnél alapesetben a Nickelodeon által előre megírt üzenetekkel kommunikálhatnak a látogatók -, ha a gyermek más opciót választ, a szüleinek is jóvá kell azt hagynia. Más kérdés, hogy a szülő e-mailcímét is a regisztráló adja meg, így az voltaképpen lehet a gyermek sajátja is.
A városban különféle helyszínek találhatók, a belvárostól a strandig, melyek némelyikét a Nickelodeon egy-egy sikeres műsora, például a SpongyaBob Kockanadrág ihlette. Nicktropolisnak saját vidámparkja is van, ahol a gyerekek egymást kergetve dodzsemezhetnek, illetve vicces látogatást tehetnek egy elvarázsolt kastélyban is. Különféle módokon pontokat is lehet szerezni, amit aztán a boltban beválthatnak például egy SpongyaBob-szoborra.
A Nickelodeonnál eddig is hangsúlyosak voltak egyébként az internetes tartalmak, a csatorna honlapján számos interaktív lehetőséggel találkozunk. A szélesebb hálózat, vagyis az MTV Network számára a virtuális közösség sem új dolog, a zenei csoport az MTV két show-jára, a Laguna Beach-re és a The Hills-re alapozva előállt már hasonlóval.