Kétmillió dollár kártérítést fizet Bostonnak a Turner Broadcasting, amiért különös promóciójával óriási pánikot okozott a városban.

Mint arról korábban beszámoltunk, január 31-én pánik tört ki Bostonban: a város egész területén fekete zacskóba rejtett, villogó csomagok tűntek fel, melyeket rendre bombának véltek a helyiek. Később kiderült, a titokzatos dobozok az Aqua Teen Hunger Force című rajzfilm egy-egy figuráját tartalmazzák - a sorozatot gyártó Turner Broadcasting ezzel a különös reklámfogással kívánta felhívni a figyelmet a műsor márciusban kijövő moziváltozatára.

Annyi bizonyos, hogy a figyelemfelkeltés sikerrel járt, a felbolydult Boston lakói bizonyára egy életre megjegyezték a rajzfilmsorozat címét. A Turner reklámszakemberei egyébként kilenc másik nagyvárosban (köztük New Yorkban, Los Angelesben és Chicagóban is) elrejtettek hasonló csomagokat, de miután Bostonban, ha csak képletesen is, de robbant a bomba, a többi helyen már nem okoztak ezzel fennakadást.

Bostonban azonban mozgósítani kellett a tűzszerészeket, a főbb utakat és hidakat mind le kellett zárni, úgyhogy az egész móka körülbelül 800 ezer dollárjába került a városnak - legalábbis ennyire becsüli az intézkedés költségeit Thomas Menino polgármester. Joggal kereste hát fel a városatya a Turnert, a cég pedig roppant készségesnek mutatkozott, szánták-bánták rossz viccüket, így a 800 ezerből hamar 2 millió lett.

A sikeres egyezkedés után Menino még elmondta a sajtónak, reméli, hogy a Turner tanult a leckéből, és máskor nem fogja alkalmazni a reklámfogásoknak e félrevezető módját. Arról mindenesetre nem esett szó a tárgyalás során, hogy mi legyen a sorsa a két fiatalembernek, akik az egész kampányt kitalálták - annak ellenére, hogy már a jogi úton történő felelősségre vonás is felmerült velük kapcsolatban.