Az elmúlt hét televíziós nézettségében nagy meglepetések, szenzációk nem akadtak, a szokásos műsorok (Barátok közt, Fókusz, Tények) végeztek az élen. Annál érdekesebb megvizsgálni a Friderikusz Most adatait, hiszen Gyurcsány Ferenc az ATV vendége volt minden hétköznap este. A közéleti-politikai műsor iránti érdeklődés - így a nézettsége - ugyan nőtt, de túlzás lenne azt állítani, hogy rekordokat döntögetett.

Az év ötödik hetében tartotta előnyét az RTL Klub: a csatornát a tévézők közel 27 százaléka választotta általában, miközben a TV2 22,1, az m1 közel 13, a Viasat pedig 6 százalékot szerzett. A fiatalabb nézők körében - ahogy megszokhattuk - valamivel erősebbek a kereskedelmi csatornák eredményei. Az RTL Klub 28,4, a TV2 23,6 százalékot jegyezhetett fel a célcsoportban, ugyanakkor az m1 nem túl népszerű a 18 és 49 éves kor közti nézőknél: a 7,6 százalék csekélynek tűnik, tavaly ennél csak jobb havi átlagok voltak - 2006 januárjában például 9,3%.

A harminc legnézettebb műsor listáján nem is tűnik fel más, csak RTL-es vagy TV2-es program. Az élmezőny a szokásos, a Barátok közt-nek továbbra sincs ellenfele: csütörtökön például 2,32 millió tévéző gyönyörködött Miklós és Nóra kisbabájában. A Fókusz mostanság rendre megcsípi a második helyet, és ez így volt a múlt héten is. A TV2 a dobogó harmadik fokára juttatta a vasárnapi Tények-et, ez is jobbára papírforma. A legnézettebb RTL-es Híradó csütörtökön volt, és ez amúgy is erős nap volt a csatornánál, mivel ekkor érte el a Legyen ön is milliomos! a legtöbb nézőt. Az ötödik hely és az 1,82 milliós nézettség egyben azt is jelenti, hogy a kvíz még egy darabig biztosan nem kerül le a képernyőről, noha volt róla szó korábban.

Az m1 egy ismétléssel érte el a legtöbb nézőt az elmúlt héten, a Hofi-emlékműsor 960 ezer magyart szórakoztatott. A csatorna a Réztábla a kapu alatt című olasz sorozattal hasonló eredményt ért el. 900 ezer néző felett végzett a Kékfény, hasonlóan sokan figyelték izgatottan az ötöslottó sorsolását, miközben a Csináljuk a fesztivált 843 ezer magyart tett boldoggá temporálisan.

Az ATV Friderikusz Most című műsora a múlt héten Gyurcsány Ferencet látta vendégül minden hétköznap este. Legtöbben (655 ezren) csütörtökön kapcsoltak a műsorra, de a kábeltévével rendelkező, 18 évnél idősebb tévézőknél a legmagasabb közönségarányt, 11,8 százalékot, kedden érte el. Ebben az egy órában átlagosan közel 330 ezer néző figyelte a beszélgetést. Hogy tudjuk hová tenni ezt a számot, érdemes összehasonlítani az egy héttel korábbi eredménnyel: akkor 140 ezren figyelték a műsort a legnézettebb estén. Programot és reformokat magyarázó miniszterelnök ugyan nem volt az Esti frizbi-ben, mégis ez lett a csatorna legnézettebb műsora, de szép közönségarányt ért el Fásy Ádám Zeneexpressz-e is.

A Viasat eredményeit vizsgálva meghökkentő újdonsággal nem találkozunk, a szokásos műsorok hoztak sok nézőt. A New York-i helyszínelők kalandjain 465 ezren izgultak, de a "hagyományos" vegasi kollégák is közel ennyi tévézőt hoztak a csatornának. A Pőreparádé rendre a Top 3-ban szerepel, most is ott van, 350 ezer nézővel.

A Duna tévé rövidke sporthíradói népszerűek, amúgy a Derrick című német krimi ismétlése, a Váratlan utazás kanadai sorozat vagy a Híradó áll a házi toplista élén, mindhárom bő 170 ezres nézettséggel.

Műsor Csatorna AMR, ezer SHR%
1. Barátok közt RTL Klub 2329 43,3
2. Fókusz RTL Klub 2120 39,8
3. Tények TV2 1889 40,1
4. Híradó RTL Klub 1853 40,4
5. Legyen Ön is milliomos! RTL Klub 1823 35,1
6. Napló TV2 1773 35,6
7. Aktív TV2 1736 36,6
8. Dirty Dancing RTL Klub 1702 34,5
9. Gálvölgyi-show RTL Klub 1677 34,5
10. Mónika RTL Klub 1661 44,2
11. Jóban Rosszban TV2 1651 33,2
12. Cobra 11 RTL Klub 1594 31
13. Walker, a texasi kopó TV2 1568 37,9
14. Activity TV2 1559 31,6
15. Heti hetes RTL Klub 1513 42,2
16. Magellán TV2 1489 31,4
17. A főnököm lánya RTL Klub 1456 27,6
18. A szökés RTL Klub 1450 31,2
19. Fókusz plusz RTL Klub 1434 30,3
20. Kész átverés show RTL Klub 1403 39,1

Forrás: AGB Nielsen

A 18-49-es célcsoportban az első hét helyen RTL-es műsorok találhatóak, ami egyfajta magyarázatot ad a TV2 iparkodására - mint ismert, az utóbbi csatorna szinte hetente indít új sorozatot, és megvalósítja a jégtáncos show-t, amit az RTL egyelőre jegel. A Barátok közt a kereskedelmi célcsoportban is diadalmaskodott, ahogy a Fókusz is második lett. Gálvölgyi show-ja is közel 40 százalékos közönségarányt ért el, de sokak figyelték a Dirty Dancing című filmet, A szökés első évadjának utolsó részét, a Cobra 11-et vagy a Főnököm lánya, amerikai vígjátékot. A listán a TV2 a Frei Dosszié-val véteti magát észre a nyolcadik helyen, 10. lett az Aktív, 12. a Jóban Rosszban.

Kalmár Csaba