Vágó István: Megvan az ezres!

Vágólapra másolva!
Az RTL Klub ma délelőtt ünnepelte Vágó Istvánt és kvízének ezredik adását. A Legyen Ön is milliomos! figyelemre méltó története Magyarországon 2000 februárjában indult.
Vágólapra másolva!

Magyarországon eddig még egyetlen kvízműsor sem érte meg az ezer adást, noha voltak műveltségi vetélkedők, amelyek évekig tartották magukat - a kereskedelmi tévék indulása előtt, az MTV egyeduralkodásának korában -, ezek jobbára hetente egy adással jelentkeztek, nem naponta, mint Vágó kvíze.

Az egyik legnézettebb adás pár éve a 18-49-es korosztályban 67,3% közönségarányt hozott, ebben a Heti hetes szereplőinek tudását tesztelték. A nézettség minden kereskedelmi tévés műsorszámnál kritikus pont, szinte mindent eldönt - épp ezért volt némi izgalom a műsor körül egy-két hete, nem volt biztos a folytatás. Azóta kiderült, hogy a csatorna bizalmat szavaz a teljes lakosságnál változatlanul jó adatokat szállító kvíznek, így még a héten is folytak felvételek - a felvett adások pedig bizonyára képernyőre is kerülnek. Az ezredik adás is közeledik, utána pár nappal még a Szombat esti láz sztárjai is megméretnek - ettől is sokat vár az RTL Klub.

A számok, adatok szerelmeseinek: a műsor folyamán, ezer adás alatt eddig összesen több mint egymilliárd forintot nyertek a játékosok, miközben 30 ezer kérdés hangzott el. Hozzávetőlegesen 10 ezer játékos jutott el a sorkérdésig, közülük körülbelül kétezren távoztak pénznyereménnyel. A vetélkedő történetében idáig egyszer fordult elő, hogy megnyerték a főnyereményt. Cserey Gábor 56 éves köztisztviselő vitte el a 40 millió forintot. 20 millió forinttal gazdagabban eddig négyen bandukolhattak haza.

Vágó István elmondta, hogy a világhálón utánanézett: a műsor szülőhazájában, Angliában is 2006 végéig csupán 461 epizód futott, noha ők másfél évvel korábban kezdtek forgatni. A siker titkát nem igazán szeretné fejtegetni, abban azonban biztos, hogy ez egy nagyon jól eltalált műsor. Ami miatt leginkább élvezi, hogy ilyen sok témakörben teheti próbára a nagy nyereményre aspirálók tudását és hogy ennyiféle embert ismerhetett meg. Elárulta, hogy még mindig szalagon őrzi az első adás felvételét (megmutatni senkinek nem hajlandó), ami igazi lidércnyomás számára. Bár ő akkor úgy tett, ahogy azt elvárták tőle, törekedett rá, hogy minél jobban elbizonytalanítsa partnerét, ettől kissé hosszúra és erőltetettre sikeredett a bemutatkozás.

És a sztori: 1996-ban a ritka nevű Paul Smith, aki a Celador angol produkciós cég tagja volt, néhány kollégájával egy pubban találta ki a műsor (Who Wants to Be a Millionaire?) alapötletét. Ezt követően a Celador egy éven keresztül házalt kvízshow-jával különböző tévétársaságoknál, de rajtuk kívül úgy tűnt, senki más nem hisz ebben a formátumban. Hosszas tárgyalások után az angol ITV csatorna programigazgatója megbízta a Celadort a műsor próbaadásának elkészítésével.

Forrás: RTLKLUB

Az indulás nem volt zökkenőmentes. A próbaadás látványvilága, zenéje és a játékban szereplő kérdések meg sem közelítették azt az együttes hatást, amire a kitalálók számítottak. Az ITV vezetése ultimátumot adott a gyártó cégnek: munkakapcsolatuk a csatornával megszűnik, ha nem képesek egy jó adást letenni az asztalra. Paul Smith vállalta ennek az ügynek minden anyagi és erkölcsi felelősségét. Bejelentette családjának, lehet, hogy elveszítik házukat és minden vagyonukat, a Celador részvényeseinek pedig állítólag csak annyit mondott: ez a cég vagy a mennyország kapuja lesz, vagy az elsüllyedő Titanic.

Alig egy hét leforgása alatt megszületett a mostani, végleges műsorformátum. A gyártók teljesen megújították a díszletet, sötétebb színekkel operáltak, újrakomponáltatták az aláfestő zenét, és sokkal frappánsabb, közérthetőbb kérdéseket írattak. A műsor Angliában rövid időn belül nézettségi csúcsokat döntögetett - azóta 106 országban sugározták.

Fotók: Bársony Bence